تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب مسیرهای گردشگری روستایی جنوب خوزستان را کاملا تخریب کرد
سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: متأسفانه سیلاب‎های اخیر خوزستان مسیرهای گردشگری روستایی جنوب استان را صددرصد تخریب کرده است.
پیمان نبهانی اظهار داشت: ظرفیت‎های فراوان در زمینه برنامه‎ریزی برای ایجاد تأسیسات گردشگری و هدایت سرمایه‎های سرگردان در این حوزه و نیز ایجاد اشتغال در شهرستان‎های کم‎برخوردار وجود دارد.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری دارد که لازم است با برنامه‎ریزی صحیح و هدایت هوشمند سرمایه‎های وارد به این حوزه هم بتوانیم میزان  اشتغال را در شهرستان‎ها افزایش دهیم و هم با ورود گردشگران به یک منطقه موجبات رشد اجتماعی و اقتصادی آن محل را فراهم آوریم.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به وسعت و جذابیت بافت روستایی استان، خوشبختانه علاقه بسیاری از سوی گردشگران به منظور بازدید از روستاها مشاهده شده است که با معرفی صحیح ظرفیت‎های تاریخی محوطه‎های اطراف روستاها و هدایت گردشگران به مناطق گردشگری نزدیک به محل اسکان آن‎ها می‎توان ماندگاری گردشگران در منطقه را افزایش داد.

وی با بیان این‎که با برنامه‎ریزی‎های صورت‎گرفته، مدت زمان فرآیند صدور مجوز راه‎اندازی تأسیسات گردشگری را به حداقل رسانده‎ایم، خاطرنشان کرد: با شناسایی صنعتگران صنایع دستی در روستاها و راه‎اندازی کارگاه‎های خانگی درصدد هستیم تا هم تولید را رونق بخشیم و هم با پرداخت تسهیلات مناسب به متقاضیان امکان توسعه را برای آن‌ها فراهم آوریم تا به واسطه آن این صنعت زیبا که آمیزه‎ای از هنر و صنعت است را در سبد خانوار قرار دهیم.

نبهانی از نقش تشکل‌‌ها در رسیدن به اهداف ترسیم‎شده در برنامه بالادستی اشاره کرد و عنوان کرد: بدون شک در این راه ظرفیتی خوبی که در استان وجود دارد تشکل‌ها و سازمان‎های مردم‎نهاد هستند که با ظرفیت فکری و علمی‌ای که دارند و با توجه به تعهد و شناختی که نسبت به استان، شهرستان و روستای خود دارند می‎توانند ظرفیت‎ها را بهتر شناسایی و با ایجاد شبکه‎ای از سمن‎ها، جاذبه‎ها را به سایر نقاط استان و کشور معرفی کنند.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث خوزستان بیان کرد: متأسفانه در سیل اخیر، بسیاری از ظرفیت‎های موجود در حوزه گردشگری طبیعی و روستایی و همچنین کارگاه‎های خانگی صنایع دستی، محوطه‎ها و آثار تاریخی‎ که در مسیر رودخانه‎های دز، کارون و کرخه و در شهرستان‎های شوش، اهواز، کارون، شادگان، حمیدیه و دشت‎‎آزادگان و بخش شعیبیه شوشتر  وجود داشتند تا حد بسیار زیادی تخریب شدند که باید برای  ترمیم آن‎ها اقدام شود.

وی اظهار داشت: خوزستان دارای ظرفیت‎های فراوان در حوزه گردشگری روستایی است و این موضوع به دلیل مهیا بودن زیرساخت‎ها به صورت طبیعی نظر مسئولان امر را به خود جلب کرده بود که متأسفانه سیلاب‌های اخیر خوزستان مسیرهای گردشگری روستایی جنوب استان را صد درصد تخریب کرد.

نبهانی بیان کرد: سیلاب به مناطق گردشگری روستایی شمال استان آسیبی وارد نکرد و تا بازسازی مناطق جنوبی می‎توان پذیرای گردشگران در بخش شمالی استان باشیم تا هم صنایع دستی در آن مناطق بیشتر شناسانده شود و هم محوطه‎های گردشگری و باستانی موجود در این نواحی در معرض استفاده و بازدید گردشگران قرار گیرد.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث خوزستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند شاهد موجبات رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار