تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر از بین برده شد
  رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: سه تن پسماند ویژه کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) با انتقال به یکی از شرکت های فعال و مجاز از بین برده شد.
 بهروز نجاتی افزود: مجوز انتقال این پسماندها، شامل ظروف خالی سموم سنواتی کشاورزی به میزان سه تن و نیز ٣5٠ کیلوگرم استات سرب، تنها به روش زباله سوزی به یکی از شرکت های صلاحیت دار در استان همجوار از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان صادر شده بود و در روز یک شنبه هفته جاری با رعایت ضوابط و استاندارد مربوطه و با نظارت کارشناس این اداره انجام گرفت.
وی افزود: اگرچه بسیاری از ظروف پلاستیکی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند ولی اینگونه ظروف به دلیل اینکه حاوی سموم کشاورزی بودند در گروه پسماندهای ویژه و خطرناک بوده و بازیافت و استفاده مجدد از آنها به هیچ عنوان مجاز نیست.
نجاتی اضافه کرد: بهترین شیوه برای از بین بردن و یا بی خطرسازی اینگونه پسماندها استفاده از روش زباله سوز استاندارد و مخصوص اینگونه پسماندها است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر همچنین گفت: یک تخلف حفاری غیرمجاز مربوط به آثار باستانی در یکی از مناطق حفاظت شده این شهرستان مشاهده و ادوات حفاری غیرمجاز متخلفان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در هنگام گشت و کنترل در یکی از مناطق حفاظت شده شوشتر ، از دور 2 نفر درحال حفاری مشاهده شدند ولی به محض مشاهده ما از محل متواری و ادوات حفاری خود را به جای گذاشته و پس از حضور در محل و مشاهده آثار به جای مانده از آنها متوجه شدیم که در حال حفر زمین برای دستیابی به آثار باستانی بوده اند، که ضمن اطلاع رسانی به اداره میراث فرهنگی و گردشگری تمامی ادوات حفاری غیرمجاز این متخلفان نیز براساس قانون و تا زمان تعیین تکلیف از سوی دادگاه و شناسایی متخلفان کشف و ضبط شد.
پسماندهای ویژه به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک، از قبیل سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز دارند. آن دسته از پسماندهای پزشکی و نیز بخشی از پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند جزو پسماندهای ویزه محسوب می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار