تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزیت رایگان بیش از ۶ هزار نفر از سیل زدگان در خوزستان
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون، بیش از ۶ هزار نفر از سیل زدگان بصورت رایگان ویزیت شدند.
 مهرداد شریفی، رییس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز درخصوص خدمات و نظارت‌های بهداشتی و درمانی به سیل زدگان   گفت: از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون، بیش از ۶ هزار نفر و ۶۲۷ نفر از سیل زدگان بصورت رایگان ویزیت شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۲۹ بیمار دیابتی، ۲۱۵ بیمار فشار خونی، یک هزار و ۱۶۶ ویزیت مامایی و ۲۸۵ مادر باردار و ۳۳۰ سالمند خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت کردند.

شریفی با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط هلال احمر و سپاه تصریح کرد: گروه‌های خطر شامل؛ کودکان، مادران و سالمندان شناسایی و در مکان‌های امن اسکان داده شدند و ۱۱ اردوگاه در محدوده بهداشتی مرکز غرب اهواز برپا شد.

به گفته رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، ۵ تیم واکنش سریع شامل؛ پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط و بیماری‌ها به مناطق سیل زده اعزام شدند و به صورت روزانه به ارائه خدمات پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی و روانی پرداختند.

این مقام مسئول با اشاره به خطر بروز بیماری‌های فلج اطفال، سرخچه و سرخک در مناطق سیل زده بیان داشت: برای یک هزار نفر از افراد زیر ۱۵ سال برنامه واکسیناسیون انجام شد و خوشبختانه هیچ گزارشی از این بیماری‌ها گزارش نشده است.

مهرداد شریفی در ادامه به اعزام ۲۷۰ نوبت تیم‌های بهداشتی به مناطق سیل زده اشاره و اظهار کرد: یک هزار مشاوره روانشناسی، یک هزار و ۲۱۳ مورد تزریقات و ۵۷۰ مورد کلر سنجی انجام شد و اقلامی از جمله؛ شیرخشک، پوشک بچه، دارو‌های مکمل، پد‌های بهداشتی و همچنین ۷ هزار رسانه آموزشی در میان سیل زدگان توزیع گردید.

انجام اقدامات بهداشتی در مناطق سیل زده

وی اذعان داشت: در مجموع ۱۲۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این مرکز قرار دارند که در جریان سیلاب اخیر ۹۳ روستا با ۷۳ هزار نفر جمعیت مورد تهدید سیل قرار گرفتند.

شریفی بیان کرد: ۱۱ خانه بهداشت در معرض خطر سیلاب بودند تخلیه شدند و ۴ خانه بهداشت با پوشش جمعیت ۸ هزار نفری به صورت ۱۰۰ درصد زیر آب رفتند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکد بر لزوم نظارت‌های بهداشتی در مناطق سیل زده گفت: گندزدایی اردوگاه‌ها و محیط اطرافشان، کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب و نیز نظارت‌های بهداشتی برای جلوگیری از مسمومیت‌ها انجام شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بعد از نشست با دهیاران روستایی و اعضای شورای شهر و بخشدار مرکزی اهواز درخصوص لایروبی جداول و کانال‌های آب، تخلیه فاضلاب ها، گندزدایی و ضدعفونی کردن مناطق سیل زده تصمیم گیری شد که تاکنون ۵۰ درصد کار انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

مهرداد شریفی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۶۰۵ متر مربع گندزدایی محیطی صورت گرفته، تصریح کرد: آهک ۲۰ درصد که بهترین نوع گند زدا و برای جلوگیری از تخم ریزی حشرات است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار