تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی کشاورزان، دامداران و خیران خوزستانی صورت گرفت:
پرداخت بیش از ۲۶.۷ میلیارد تومان زکات در استان خوزستان

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان گفت: کشاورزان، دامداران و خیران خوزستانی در سال گذشته، ۲۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

مرتضی موصلی بابیان اینکه مشارکت کم‌نظیر مردم و همکاری مبلغان و مؤدیان زکات استان، زمینه را برای ارائه خدمات مؤثرتر به نیازمندان و محرومان فراهم کرده است، اظهار کرد: کشاورزان دامداران و خیران و خوزستانی در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه در همان منطقه به مصرف می‌رسد، افزود: ۷۰ در صد زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی و ۳۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به تحقیق ۱۰۵ درصدی پیش‌بینی کمیته امداد در جمع‌آوری زکات، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۲۷٫ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه برای رفع مشکلات نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، افزود: تهیه جهیزیه، معیشت نیازمندان، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، ساخت و بازسازی مسکن ازجمله سرفصل‌های مصرف زکات است.

موصلی به استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون در زمینهٔ ترویج و توسعه فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: کاهش فقر و تقویت بنیان اقتصادی خانواده‌های نیازمند از برکات احیای این فریضه الهی در جامعه است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار