تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۲۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدمات ارائه شده در اردوگاه های اسکان اضطراری کم نظیر است/ هماهنگی مسئولان امدادی مطلوب بود


سرپرست تیم ارزیاب فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: خدماتی که در اردوگاه های اسکان اضطراری مناطق سیل زده خوزستان ارائه می شد، با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

یورگن هایگل در نشست تحلیلی و ارزیابی روند امدادرسانی به مردم آسیب دیده استان خوزستان گفت: آنچه که من به همراه تیم فکت مشاهده کردیم، ارائه خدمات امدادی و توزیع اقلام مورد نیاز امدادی بود برنامه ریزی بسیار عالی و پشتیبانی مناسب و بدون نقص به شمار می رود.

وی افزود: همچنین مدیریت داوطلبان آموزش دیده در این عملیات بود که حضور داوطلبان خودجوش مردمی که علاقمندانه وارد کار شدند و به محض ورود مورد مدیریت خوب عوامل هلال احمر قرار گرفتند، به غنای آن می افزود و یکی از مواد نادری است که در دنیا انجام می شود.

سرپرست تیم ارزیاب فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به استفاده مطلوب از ظرفیت های مردمی در عملیات های امدادی و پشتیبانی اظهار کرد: انجام هماهنگی ها در سطوح درون و برون سازمانی نیز نشان می داد که تمرین های انجام شده ای از قبل وجود داشته است که این مورد، بسیار حائز اهمیت است.

هایگل با تأکید بر وجود روابط دوستانه بین مجموعه سازمان دیریت بحران و دستگاه های ذیربط گفت: وجود هماهنگی های خوب بین مسئولان امدادی در این حادثه، آمادگی قبل از  بحران را مشخص می کرد و میوه آن، بهره برداری خوب مردم آسیب دیده از خدمات در دسترس مجموعه های امدادی بود که با همه مشکلات پیش رو به سرانجام می رسید.

وی گفت: بهترین چیزی را من در ارزیابی های میدانی مشاهده کردم، لبخندی بود که در هنگام ارائه خدمات توسط نیروهای امدادی به مردم زده می شد که این لبخند حاوی یک پیام بود و آن پیام این بود که ما اینجا نیستیم که فقط وظیفه خود را بر اساس قانون انجام دهیم بلکه اینجا هستیم تا حس انسان دوستانه و بشردوستانه را به مردم آسیب دیده منتقل کنیم.

سرپرست تیم ارزیاب فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر ادامه داد: چیزی که من و تیم فکت در بازدید از اردوگاه های اسکان دیدیم، در حد خدمات هتل های 5 ستاره که چه بسا 6 ستاره بود و من به جرأت بیان می کنم این چنین خدماتی در هیچ کجای دنیا، هیچ کشو و صلیب سرخ و هلال احمری به این وسعت ارائه نمی شود.

هایگل اضافه کرد: به عنوان مثال در کشور من ـ اتریش ـ که دائماً در معرض سیلاب است، میزان خدماتی که آسیب دیدگان دریافت می کنند، قابل مقایسه با ایران نیست.
:
:
:
آخرین اخبار