تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 50 درصدی زندانیان مهریه و نفقه در خوزستان
 
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به کاهش 50 درصدی زندانیان مهریه و نفقه، گفت: در حال حاضر 41 نفر به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا اظهار کرد: سال گذشته در این بازه زمانی حدود 85 نفر به دلیل عدم توانایی مالی خود در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان محبوس بودند.

وی افزود: با کمک‌ها، اخذ رضایت از شاکیان و پیگیری‌های ستاد دیه خوزستان در حال حاضر 41 نفر به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند. این آمار نسبت به تعداد زندانیان سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

هاشم‌نیا ادامه داد: موضوع مهریه هنوز در بین خانواده‌ها فرهنگ‌سازی نشده و این سنت پسندیده اسلامی متاسفانه در حال حاضر به عنوان دست‌آویزی برای فخرفروشی و به تصور اشتباه تضمین‌کننده برخی ازدواج‌ها شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: در اغلب موارد خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن توان مرد، مهریه‌هایی را تعیین می‌کنند که در نتیجه در همان سال‌های نخست زندگی فرد را راهی زندان می‌کند.

هاشم‌نیا بیان کرد: اگر زوجین بتوانند با خواسته‌های معقول در کنار هم باشند و توقع زیادی از زندگی نداشته باشند، امروز شاهد زندانیان دعواهای خانوادگی از جمله مهریه نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به منظور مشارکت در آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد به شماره حساب 0106230654006 بانک ملی ایران و شماره کارت 6273811043822565 بانک انصار به نام ستاد دیه استان خوزستان واریز کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار