تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۸۲۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان تامین اجتماعی دزفول 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان های استان خوزستان با 95 درصد پیشرفت در حال ساخت است.
  محمد حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه بیمارستان 96 تخت خوابه این شهرستان در مرحله محوطه سازی است، افزود: تجهیزات این بیمارستان تکمیل شده و کادر درمانی آن در حال آموزش است.
وی اظهار داشت: این بیمارستان شامل تمام بخش های اورژانس، سی تی اسکن، کودکان، زنان و زایمان، اتاق مخصوص بیمار و آزمایشگاه های مجهز است که تلاش می شود در هفته دولت به بهره برداری برسد.
حیدری اشتغال مستقیم بیمارستان تامین اجتماعی دزفول را حدود 100 نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به امکانات در نظر گرفته شده در این بیمارستان و سایر بیمارستان های در حال ساخت دزفول، این شهرستان به قطب توریسم درمانی تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه این بیمارستان می تواند به بیماران شمال خوزستان و سایر شهرستان های همجوار نیز خدمات رسانی کند، اضافه کرد: تاکنون به غیر از تجهیزات، برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

** بهسازی ‌و تعریض جاده بن جعفر دزفول آغاز شده است
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول تعریض و بهسازی جاده بن جعفر را یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان شهرستان عنوان کرد و گفت: این جاده با وجود طول کم به یک قتلگاه تبدیل شده بود.
وی با ببان اینکه تاکنون 2 برابر اعتبار این طرح اعتبار تزریق شده ولی کاری انجام نشده است، افزود: برای بهسازی و تعریض 2.5 کیلومتر از این جاده با راه و شهرسازی استان خوزستان توافق شده و 60 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن پیش بینی شده است.
حیدری اظهار داشت: برای تعریض این جاده با مشکلات زیست محیطی و عقب نشینی زهکش کشاورزی روبرو هستیم تا با رفع این مشکلات، طرح به صورت استاندارد اجرا شود‌.
وی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال برای اتمام پل میانرود دزفول درنظر گرفته شده است، افزود: تعریض و بهسازی جاده آوج از چهارراه آوج تا صفی آباد نیز آغاز شده و تلاش می شود با تعریض این جاده و اصلاح پل میانرود نیم ساعت از مسیر دزفول با اهواز کاسته شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: بهسازی پل صفی آباد و تملک 1،5 کیلومتر این جاده با 40 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.
وی با اشاره به طرح های محرومیت زدایی دزفول گفت: پارسال در سفر استاندار خوزستان به احمدفداله، 100 میلیارد ریال اعتبار برای این منطقه محروم اختصاص یافت که با پیگیری های انجام شده این اعتبار به 200 میلیارد ریال افزایش یافت و تاکنون 72 میلیارد ریال آن برای 27 کیلومتر جاده احمدفداله به دره کاید واگذار شده است.
وی بر ضرورت محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار دزفول تاکید کرد و افزود: با محرومیت زدایی د این مناطق شاهد رونق دامداری‌ نیز خواهیم بود.
حیدری با بیان اینکه امسال تخصیص اعتبار بر اساس برنامه های عملیاتی دستگاه ها است و سقفی برای بودجه وجود ندارد، اظهار داشت: امیدواریم با تعریف و اجرای طرح های زیربنایی بخشی از محرومیت در مناطق دورافتاده شهرستان دزفول را جبران کنیم.

** طرح های برق رسانی باعث تحول در مناطق محروم دزفول می شوند
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: در حوزه برق رسانی به بخش شهیون دزفول، طرح برق رسانی حدفاصل روستای لیوس تا سرتنگ به طول 26 کیلومتر آغاز شده است.
وی اجرای این طرح ها را باعث ایجاد تحول در مناطق محروم دانست و افزود: برای اجرای این طرح برق فشار قوی و متوسط 30 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده که در گام نخست آن که طی امسال اجرا خواهد شد هفت کیلومتر برق رسانی می شود.
وی اضافه کرد: در حوزه گازرسانی نیز یک طرح در بخش سردشت در حال اجرا است که طبق آن 52 کیلومتر خط انتقال‌ گاز از سه راهی سردشت تا بخش مرکزی شهیون با 300 میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.
حیدری اظهار داشت: در حوزه آب و برق نیز یک طرح در حال اجراست و کانال بزرگی به طول 10 کیلومتر حدفاصل بن جعفر تا پشت صفی آباد با اعتبار 350 میلیارد ریال بهسازی می شود.
وی افزود: اجرای این طرح از نظر فنی از اهمیت زیادی برخوردار است و از نظر آبرسانی به زمین های کشاورزی و بهداشت نیز برای اهالی منطقه مهم است که اکنون تجهیز کارگاه شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به اجرای طرح برق رسانی به بخش سردشت دزفول نیز اشاره کرد و گفت: 45 کیلومتر از دزفول به سمت سردشت برق رسانی می شود که اکنون پایه های فلزی آن نصب شده و با منابع طبیعی نیز هماهنگی شده که برای اجرای آن 350 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برق رسانی در هر کیلومتر این طرح 750 میلیون ریال هزینه دارد، افزود: با اجرای این طرح برق پایدار منطقه تضمین خواهد شد و خدمات گردشگری، سیستم کشاورزی مدرن و کارخانجات مربوط به دام و طیور در منطقه راه اندازی خواهند شد.
وی با اشاره به افت فشار و قطعی برق در سردشت اظهار داشت: اهالی سردشت به دلیل نبود امکانات مجبور به مهاجرت و حاشیه نشینی هستند که با این روند از یک خانوار تولیدکننده به مصرف کننده تبدیل می شوند ولی با اجرای طرح های برق رسانی شاهد تثبیت جمعیت آن بخش نیز خواهیم بود.
حیدری بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن سردشت و شهیون و همچنین هزینه بالا، پول های خورشیدی جوابگوی حل مشکل برق در مناطق شهیون و سردشت نبودند.

** طرح جامع آبرسانی مشکل افت فشار آب در دزفول را رفع می کند
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: طرح جامع آبرسانی دزفول یکی از طرح های بزرگ آبرسانی در خوزستان است که با اجرای آن یک خط لوله 600 اینچی با 30 حلقه چاه عمیق برای آب آشامیدنی دزفول، شمس آباد و سیاه منصور ایجاد می شود و مناطق مرکزی و غربی دزفول نیز از افت فشار نجات خواهند یافت.
وی افزود: این طرح یک طرح بلند مدت است که با اجرای آن آب 50 سال آینده دزفول تامین می شود و مناطق مهرشهر، گاومیش آباد، بن جعفر و دیگر مناطق شرقی شهر را پوشش خواهد داد.
حیدری گفت: در حوزه بافت قدیم دزفول جداسازی آب معمولی و آب آشامیدنی مدنظر است چراکه مردم ساکن در این بافت از آب قدیم استفاده می کنند ضمن اینکه وجود آب قدیم موجب نشتی و تخریب های زیادی در این بافت شده است.
وی افزود: جداسازی آب آشامیدنی و آب قدیم بافت قدیم دزفول در آبفا استان به توافق رسیده که برآورد اولیه آن 180 میلیارد ریال است و اگر اجرا شود بافت قدیم نجات خواهد یافت.

** جاده سازی در پنج روستای دزفول در حال اجرا است
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: احداث 35 کیلومتر راه روستایی در روستاهای ماهور برنجی، چغامیش، زاویه ها، شهید بهشتی و حمزه در حال انجام است و 94 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: جاده سازی برای روستاهای پامنار، بازارگه، شوی، آبیدسره 1و2، دیونی و لیوس در بخش شهیون به طول 35 کیلومتر آغاز شده که برای اجرای این طرح 118 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .
حیدری اظهار داشت: پیمانکار این طرح نیز مشخص شده و در مرحله اجرا است.

** 832 میلیارد ریال، سهم دزفول از مالیات بر ارزش افزوده بود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: پارسال 832 میلیارد و 900 میلیون ریال سهم دزفول از ارزش افزوده در سال 97 بود که از این میزان 443 میلیارد ریال به شهرداری اختصاص یافت.
وی افزود: پارسال از محل ارزش افزوده 190 میلیون ریال به دهیاری ها و 37 میلیارد ریال با حوزه عشایر اختصاص یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار