تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئله اصلی حوزه خوزستان باید مبارزه با وهابیت باشد
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: مساله اصلی حوزه خوزستان باید مبارزه با وهابیت باشد؛ مسائل اخلاقی و سیاسی مهم هستند ولی اولویت حوزه باید مبارزه با وهابیت باشد.
 آیت‌الله موسوی جزایری در آئین تکریم اساتید حوزه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) با اشاره به مسئولیتشان بر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: در گذشته یکی از وظایف ما در کنار وظایفی که داشتیم ریاست بر حوزه علمیه بود ولی به علت مشاغل و کارهای بسیار در استان ارتباط ما با حوزه های علمیه حداقلی بود که اکنون با فراغتی که ایجاد شده این ارتباط بیشتر می‌شود. 

وی حوزه علمیه اهواز را از حوزه‌های مطرح کشور خواند و گفت: حوزه‌های علمیه اهواز از حوزه‌های موفق هستند آن‌ چه برای من نقل شده است در آزمون استادی که چندی پیش در اهواز توسط اساتید سرشناس قم برگزار شد از 50 شرکت‌کننده 49 نفر با نمره بسیار خوب قبول شدند و این نشان‌دهنده جایگاه علمی طلاب و اساتید اهوازی است.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: اما این کافی نیست و ما باید به حوزه‌های شهرستان‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. گزارشاتی از ضعف‌ها رسیده که با ورود بهتر و تشکیلاتی بر طرف شود  و با تشکیل هیئت مشاوره از اساتید حوزه آخرین وضعیت حوزه‌های استان بررسی شود. 

وی در بخش دیگر بیانات خود به مسئله وهابیت پرداخت و گفت: مسئله اصلی حوزه خوزستان باید مبارزه با وهابیت باشد؛ مسائل اخلاقی و سیاسی مهم هستند لکن اولویت حوزه باید مبارزه با وهابیت باشد. 

موسوی جزایری افزود: مبارزه با وهابیت جنگی است که از عربستان بر خوزستان تحمیل شده است که هدف آن‌ها براندازی انقلاب است. بیست سال است که در حال جنگ هستیم.

وی خواستار توجه بیشتر پژوهش‌ها در زمینه وهابیت شد و گفت: باید یک واحد درسی در حوزه با موضوع وهابیت گنجانده شود. از عربستان گزارشات موثقی رسیده که در دانشگاه‌های آن‌ها واحد پژوهشی شبانه روزی  ایجاد شبهات علیه شیعه تشکیل شده است

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان نقش روحانیت را در این جنگ اعتقادی مهم توصیف کرد و گفت: مردم و حتی سازمان‌های مختلف برای جواب شبهات به روحانیت مراجعه می‌کنند. این مساله دیگر واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی است. ما باید با مقتضیات زمان پیش بریم و مسئله اصلی اکنون وهابیت است

وی از برنامه طرح تحول در حوزه سخن به میان آورد و افزود: در حال بررسی نقاط قوت حوزه هستیم که بیشتر شود و نقاط ضعف برطرف شود و حرکت حوزه علمیه از اهوازمحوری به سمت استانی شدن برود، در حال بررسی طرح تحول در حوزه علمیه خوزستان با کمک اساتید و بزرگان حوزه هستیم تا برای رهبری ارسال شود. 

موسوی جزایری در پایان از همه طلاب خواست که زبان عربی را برای تبلیغ تشیع در سطح وسیع بین المللی به خوبی یاد بگیرند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار