تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از ظرفیت شبکه ریلی برای ارتباط ۲ بندر کلیدی خرمشهر و بندرامام(ره)
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از جابه‌جایی کانتینر خالی از مسیر بندر خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) از طریق حمل و نقل شبکه ریلی خبر داد.
 نورالله اسعدی در نشست مشترک مدیران و فعالان حمل و نقل ترکیبی که با حضور مدیرکل راه آهن جنوب، نمایندگان گمرک، راه آهن خرمشهر، اهواز و کشتیرانی جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات این بندر برگزار شد اظهار داشت: مقرر شد شرکت حمل و نقل ترکیبی جمهوری اسلامی نسبت به تهیه 25 دستگاه واگن برای حمل کانتینرهای خالی از بندر خرمشهر به بندر امام خمینی و بالعکس اقدام کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه به تشریح گزارشی در مورد آخرین وضعیت شبکه ریلی بندر خرمشهر و اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه سهم ریلی در حمل و نقل ترکیبی پرداخت و با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های ریلی در بندر خرمشهر گفت: راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل ریلی با داشتن نقاط قوت و مزیت‌های سودمند یکی از شاخص‌های بنادر نسل سوم و زمینه مساعدی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی است.

وی جابه‌جایی کالا ،کاهش ترافیک عملیاتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش قیمت تمام شده کالا را از مزایای سیستم حمل و نقل ریلی عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از مسیر ریلی زمینه افزایش حجم ترانزیت کالا از بندر خرمشهر بیش از پیش فراهم شود.

در این نشست متصل شدن باسکول ریلی از لحاظ نرم افزاری به سامانه الکترونیکی گمرک، برگزاری جلسه با گمرک بندر امام خمینی(ره) در مورد حمل و نقل کانتینرهای پر با توجه به فرآیند گمرکی و مشکلات احتمالی و  صدور بارنامه ریلی توسط گمرک ایران با کمترین تشریفات اداری تصویب شد.

در ادامه  مدیران و نمایندگان ارگان های مربوط به بیان مشکلات موجود  در حمل و نقل ریلی و همچنین پیشنهادات و راه حل‌های رفع این موانع پرداختند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار