تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۲۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به ساکنان روستاهای در حریم رودخانه هشدار داده شود
 استاندار خوزستان گفت: برای روستاهای حریم رودخانه باید هر چه سریعتر به یک جمع بندی برسیم و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این خصوص ضمن دادن هشدار زمان تعیین کند.
 غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه شب در سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار داشت: وضعیت روستاهای واقع در حریم رودخانه ها باید مشخص شود و این موضوع برای تصمیم گیری در قرارگاه مطرح شود.

وی بیان کرد: براساس قولی که رییس جمهوری دادند و در شامگاه سه شنبه نیز در ضیافت افطاری با مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد بنا شد تا پایان سال روند بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از سیل تمام شود و سیل زدگان به منازل خود برگردند و ما خود را موظف به اجرای آن می دانیم.
استاندار با تاکید بر این که جلسات قرارگاه بازسازی و نوسازی نباید روند عادی و روزمرگی به خود بگیرند بیان کرد: احتمالا حدود 6 ماه جلسات قرارگاه بازسازی تداوم داشته باشد تا کار به سرانجام برسد لذا ضرورت دارد این جلسات با جدیت دنبال شوند.
وی با بیان این که پیامدها و عواقب سیل همچنان ادامه دارد گفت: دولت خود را موظف می داند که در کنار سیل زدگان باشد.
استاندار خوزستان توضیح داد: ستاد اجرایی فرمان امام بسته هایی تهیه نموده و امیدواریم به سرعت میان سیل زدگان توزیع و به آنها امید تزریق شود.
شریعتی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در زندگی ساکنان مناطق سیل زده گفت: زمین های کشاورزی باید به سرعت از آب تخلیه شوند تا برای کشت تابستانه آماده شوند.
وی خطاب به بانک هایی که بناست در بازسازی مشارکت داشته باشند گفت: طی جلسه ای دستورکارهای مربوطه در این زمینه به تصویب برسد و هر بانک هم که در هر منطقه در حال فعالیت است یک نماینده در منطقه مستقر نمایند تا کارها سریع تر انجام شوند.
استاندار خوزستان با اشاره به زمینه شیوع بیماری التور و نزدیکی به فصل پیک وبا توصیه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی دستگاه های کلرزنی خود را فعال کند و اگر نیاز به اعتبار دارند اعلام شود تا هماهنگی لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی اضافه کرد: وضعیت آب در غرب اهواز از این جهت مشکل دارد و لازم است شرکت آب و فاضلاب اهواز در این زمینه مراقبت نماید.
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به 250 هزار نفر امدادرسانی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار