تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۲۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی قرارگاه اربعین حسینی بصره در حال پیگیری است
  رئیس ستاد عالیات خوزستان گفت: راه اندازی قرارگاه اربعین حسینی در بصره برای خدمات رسانی به زائران عراقی و زائران ایرانی که از مرز شلمچه تردد می کنند در حال پیگیری است.
  حجت الاسلام سیدمحمود موسوی پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: سال گذشته 60 موکب از موکب داران خوزستانی در عراق به زائران خدمات رسانی کردند.
وی با بیان اینکه 60 درصد موکب داران را جوانان تشکیل می دهند ، گفت: یکی از محاسن موکب داری ، پشتیبانی ،حمایت ، مردم داری ، تشویق و جذب جوانان به سمت موکب داری است.
حجت الاسلام موسوی ، ایجاد روحیه جهادی برای خدمات رسانی به زائران اربعین را از دیگر محاسن موکب داری بیان کرد و گفت: تشویق جوانان برای حضور در مواکب و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در خنثی کردن توطئه های دشمن تاثیر بسزایی دارد.حرکت اربعین و موکب داری می تواند نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان بر تامین امنیت مواکب تاکید کرد و گفت: تامین امنیت و حراست مواکب لازم و ضروری است.
حجت الاسلام موسوی گفت: با توجه به عبور زائران 91 کشور از مرزهای خوزستان و از آنجا که در اربعین امسال با گرمای هوا مواجه هستیم لذا تامین آب بسته بندی و نظارت بر طبخ غذای مواکب لازم و ضروری است.
سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این آیین ضمن تقدیر از زحمات موکب داران خرمشهر گفت: 450 موکب از شهرهای آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه فعالیت داشتند که از این تعداد 150موکب مربوط به خرمشهر بود.
کورش مودت با بیان اینکه 400 قطعه زمین ویژه استقرار مواکب اربعین حسینی در مرز شلمچه جانمایی شده است گفت: متقاضیان می توانند برای اخذ مجوز احداث محل خدمات رسانی مواکب اقدام کنند.
وی شمار تردد زائران از مرز شلمچه در اربعین سال گذشته را یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: خدمت رسانی به این همه جمعیت حاصل تلاش مردم ، مسئولان و ستاد عتبات عالیات، ستاد اربعین و شورای تامین بوده است.
مودت با اشاره به زیرساخت های مرز شلمچه گفت: طرح جامع سایت اربعین در شلمچه در حال پیگیری است و قرار است زیرساخت های مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران اربعین فراهم شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نیز در این آیین بر ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: تلاش مواکب برای خدمات رسانی در مرز شلمچه بی نظیر بوده و با توجه به اینکه امسال روادید رایگان شده جمعیت زائران اربعین حسینی نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد داشت.
حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات شهرستان خرمشهر راه تنها برون رفت از مشکلات در این شهرستان را همدلی مردم و مسئولان بیان کرد و گفت: مسئولان دولت، نخبگان، دانشگاهیان و روحانیون باید در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات خرمشهر تلاش کنند.
در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از موکب داران خرمشهر ، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور به عنوان امام جمعه خرمشهر معرفی و از زحمات حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار