تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منصوریان بدون هیچ گناهی از زمین اخراج شد
کریمی: اگر باشم تیمی خواهم ساخت که همه کیف کنند
 سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با ابراز خشنودی از حفظ این تیم اعلام داشت در صورتی که بماند تیمی را خواهد ساخت که در شان مردم خوزستان و لر های بختیاری باشد.

 در پایان رقابت های لیگ برتر و در هفته سی ام، تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان موفق شد با کسب یک تساوی در برابر ذوب آهن و با توجه به شکست نساجی در مقابل استقلال تهران حکم بقای خود را در لیگ برتر به دست بیاورد.


شاگردان فیروز کریمی بعد از اینکه اولین گل را در مقابل ذوب آهن دریافت کردند توانستند با دو گل به بازی برگردند اما در دقیقه ۹۰ دروازه این تیم باز شد تا بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام برسد.


فیروز کریمی سرمربی مسجد سلیمان که در پایان این دیدار نتوانست در نشست خبری حضور پیدا کند در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" ابتدا در خصوص عدم حضورش در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «ما شب گذشته که کارمان به اتمام رسید تنها یک ساعت فرصت داشتیم تا به پرواز برسیم. اگر ما یک ساعته خود را به پرواز نمی رساندیم باید تا فردا صبر می کردیم. شما حساب کنید یک استرس دو تا سه ساعته به علاوه یک مسابقه سخت و سنگین با آن شرایط که خودتان شاهد بودید را ما تجربه کرده بودیم و بعد از آن تا ساعت 8 صبح در مسجد فرودگاه به انتظار نشستن برای هر کسی سخت است. از همه خبرنگاران می خواهم که عذر ما را بپذیرند و گرنه من همه آنها را دوست دارم. باور کنید که ما از روز قبل از بازی حتی در استرس به سر می بریم. نگران رسیدن بازیکنانمان هستیم. مثلا آیا یوسف وکیا با آب درمانی می تواند خود را برساند. که ناگهان دقیقه سه می بینیم دراولین استارت به زمین می افتد. در کل در این گونه مسائل ما مربیان را درک کنید و به دل نگیرید وگرنه من همیشه در تمام دوران ورزشی خودم رابطه بسیار صمیمانه ای با رسانه ها داشته ام.»


وی در ادامه در خصوص جریان بازی گفت: «بازی خوبی بود، به هر حال تیم ذوب یک تیم با کلاس و صاحب سبک فوتبال ایران به شمار می رود و طی این چند ماه اخیر هم نتایج عالی به دست آورده است. ضمن اینکه به دور از استرس هم بازی می کند. کسانی که برای سهمیه و برای افتادن بازی می کنند به طور طبیعی دلهره بیشتری رادک دارند.


بچه های ما بسیار ملتهب بودند، تماشاگر ما تماشاگر روزهای عادی نبود و همه ما من جمله خودم و بازیکنان و مسئولان تیم هم استرس و فشار زیادی داشتند و این باعث شد یک مقدار از کیفیت کاری و یا بهتر بگویم کیفیت عقلانی و منطقی ما کم شود. اما بعداز ان بازی بسیار خوبی که درمقابل پیکان بازی کرده بودیم درهمان قالب احساسی هم یک بازی درگیرانه و عالی به نمایش گذاشتیم که همین روند رو به رشد تیم ما را نشان می داد. حیف که زمان کمی داشتیم و من معتقدم باید مسابقات ما در اصل از همین هفته شروع می شد تا بچه ها به شرایط مطلوبی برسند. اما هر چه که بود ماحصل تلاش همگی ما بود. فراموش نکنید در این حضور تیم در لیگ برتر همه مربیان قبلی سهیم هستند و همه تلاش کردندکه به هر حال منتج به ماندگاری تیم شد.
وی درباره بازگشت تیم بعد از پذیرفتن گل اول بیان کرد: «واقعا کار سختی بود ولی از ما بپذیرید که کار کرده بودیم. دیروز شما دیدید که چقدر خوب به بازی برگشتیم فقط یک مقدار اواخر دیدار به علت اخراج و تشنجی که در رابطه با اخراج علی منصوریان به وجود آمد کار از دست ما خارج شد که متاسفانه گل تساوی را دریافت کردیم.»
وی درارتباط با ماجرای اخراج منصوریان که با کمک خود ایشان بالاخره راهی سکوها شد گفت: «علی منصوریان که اخراج شد من خودم تعجب کردم چونکه لب خط در کنار خود من بود به همین خاطر خودم  از داور پرسیدم "چه اتفاقی پیش آمده" که داور دیدار در جواب گفت "از بیرون به من دستور اخراج را صادر کردند". منصوریان هم رویش را به من کرد با چشمانش من را گواه گرفت و از من پرسید "آقا چیزی شده؟" که من در جواب علی گفتم "به خدا من چیزی ندیدم". حالا وقتی آن داور می آید مربی را اخراج می کند که گناهی مرتکب نشده است به طور طبیعی هر کسی باشد به هم می ریزد.
کریمی در همین ارتباط اضافه کرد: «علی منصوریان یک انسان وارسته است. او یک فصل با رباط ۵۰% پاره بدون کوچکترین تنش و بدون کوچکترین حرف و بدون کوچکترین اعتراض و مسائل حاشیه ای برای من بازی کرد و در کل منصوریان یک مربی بی حاشیه است. وقتی یک دفعه می آیند و می گویند باید بی گناه اخراج شوی به هم می ریزد. او به هر حال حاشیه های خاص خودش را در باشگاه ذوب آهن دارد. ممکن است مسئولان تیم به او خرده بگیرند چرا اخراج شدی یا نکند در بازی‌های آسیایی چنین اتفاقی رخ بدهد. در حالی که انصافاً علی این وسط گناهی نداشته است. من هم وقتی چیزی ندیدم داخل ماجرا می شوم و دلم می سوزد و همین عامل سبب شد که بازی در آخرین دقایق از دستم در برود.»


وی درخصوص اینکه چه عاملی باعث شد این مسئولیت را در فاصله 5 هفته به پایان لیگ بپذیرد گفت: «درست است که هیچ تیمی در این سی سال به دست من نیفتاده است و خیلی از تیم ها به دست من آباد شدند اما شما تمام آبرو و اعتبار و حیثیت من را در یک کفه ترازو بگذارید و آن عشق و علاقه من به مردم مسجدسلیمان و کلا بختیاری ها را یک طرف بگذارید و می بینید که خدا وکیلی رقم بسیار ناچیزی است.
و یا از طرفی تمام سختی هایی که قرار بود من متحمل شوم را بگذارید در یک کفه ترازو و محبت مردم بختیاری و ایل بختیاری و مردم خوب مسجدسلیمان را در کفه دیگر ترازو قرار دهید باز هم عدد ناچیزی به دست می آید. من حاضرم این وسط له بشوم اما مردم خوب بختیاری و خوزستان و مسجد سلیمان قلب‌شان شاد شود. انشالله که مبارکشان باشد و همیشه خوشحال باشند.»

 

فیروز کریمی درباره اینکه برای فصل بعد ایا هنوز تصمیمی گرفته است یا خیر بیان کرد: «من اگر در فصل بعد باشم!! تیمی خواهم ساخت که از تمام تیم هایی که از اول به دست من ساخته شده است از پاس، بهمن، راه آهن، ابومسلم و استقلال اهواز که به ناحق قهرمان نشده، بهتر باشد تا همه لذت ببرند. می خواهم تیمی بسازم که در شأن و شایستگی لرهای بختیاری باشد. تیمی خواهم ساخت که همه کیف کنند و از دیدنش لذت ببرند اما به شرطی که زنده باشم.»


فیروز کریمی درباره بهترین خاطره و بدترین خاطره اش در این فصل اظهار داشت :« بهترین خاطره که حفظ تیم در لیگ برتر بود اما بدترین خاطره سوت بسیار ضعیف علی صفایی در دیدار مقابل استقلال خوزستان بود. همان داوری که آن پنالتی واضح را اعلام نکرد و این به عنوان بدترین خاطره در ذهن من ماند و در تمام عمرم و در این ۴۰ سالی که در فوتبال هستم چنین پنالتی واضحی ندیدم. من اعتراف می کنم که در تمام عمرم داور به این ضعیفی ندیدم. شما به هر لری یا به هر خوزستانی و یا هر بختیاری و در آخر به هر مسجدسلیمانی بگویید به شما خواهد گفت که این صحنه بدترین خاطره زندگی اش است و باید آقای صفایی در قیامت نسبت به این عملکردش جوابگو باشد. منظورم اصلاً قصد و غرضی در داوری ایشان نیست این تنها به علت ضعف مفرط وی در داوری بوده به وجود آمده است که امیدوارم در ادامه شاهد قضاوت های بهتری از او باشیم چیزی که تا به امروز هرگز از وی دیده نشده است.»

او درباره این که به نظرمی رسید با توجه به پنالتی از دست رفته حکیم نصاری در بازی مقابل سپید رود پنالتی اعلام شده را به بازیکن دیگری واگذار می کند گفت:« انصافا حکیم در مقابل سپیدرود هم پنالتی محکمی به گوشه دروازه زد اما دستش توسط کوروش ملکی خوانده شد. او دروازه بانی است که در ماشین سازی زیرنظر خود من کار می کرد و کلاً کوروش یک پنالتی گیر قهار است. اما همانطور که دیدید دیروزحکیم پنالتی را بسیار راحت زد و خوشبختانه تبدیل به گل شد. ولی آنچه که بود ما دیروز دو ساعت فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم، بازی چهار گل داشت و موقعیت های بسیار زیادی روی دروازه خلق شد. این همان فوتبالی است که در شان مردم مسجد سلیمان است.

 

وی درباره حضور حبیب فرعباسی دروازه بان جوان این تیم بعد از 16 بازی در درون دروازه نیز تاکید کرد: «من به گذشته ها کاری ندارم بلکه آمادگی بازیکنان در طول هفته برای من ملاک است و در طول هفته ای که گذشت ما حبیب را به خوبی دیدیم. معتقدم باید به بچه حقش را می دادم.


یک مطلب دیگر هم که باید بگویم وقتی که یوسف مصدوم شد ما محمد را در این پست به کار گرفتیم. او بازی بسیار خوبی از خود نشان داد و عالی بازی کرد دستش هم درد نکند. در اخر باید از شما و از ارباب جراید، از مسئولین و به خصوص نماینده محترم مردم مسجد سلیمان، فرماندار محترم، دادستان محترم و همچنین مدیر کل محترم استان، شهردار محترم و مسئولین نفت و اعضای هیئت مدیره و طرفداران و تماشاگران و کادر فنی خودم و بازیکنانم تشکر ویژه داشته باشم و امیدوارم که خدا در دنیا و اخرت اجرشان را بدهد.»/ورزش سه

:
:
:
آخرین اخبار