تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکنون اقدامی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان انجام نشده است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان انجام نشده و صرفاً کارشناسانی از بنیاد مسکن در مناطق حضور یافته و ارزیابی کرده‌اند.

علی ساری درباره آخرین وضعیت پرداخت خسارت به سیل‌زدگان خوزستان اظهار داشت: تاکنون اقداماتی برای جبران خسارت حاصل از سیل به کشاورزانی که بیمه هستند، انجام شده اما برای جبران خسارات کشاورزانی که بیمه نیستند، هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی درباره بازسازی منازل مسکونی گفت: تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان انجام نشده و صرفاً کارشناسانی از بنیاد مسکن در مناطق حضور یافته و ارزیابی کرده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دولت اعلام کرده بود که به تمامی سیل‌زدگان پکیج لوازم خانگی می‌دهد که تاکنون در مناطق بسیار محدودی این اتفاق رخ داده است اما در بسیاری از مناطق سیل‌زده، لوازم خانگی هنوز توزیع نشده است.

ساری بیان کرد: همچنین پل و جاده‌های نقاط مختلف خوزستان بر اثر وقوع سیل، آسیب‌های جدی دیده است که در این زمینه هم هنوز شاهد اقدامی نیستیم.

وی درباره وضعیت اسکان مردم مناطق سیل‌زده گفت: بخشی از مردم هنوز در چادر هستند اما بخش اعظم آنان، به همان خانه‌های مخروبه خودشان بازگشته‌اند و زندگی در خانه‌های مخروبی خود را به اسکان در چادر ترجیح می‌دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه این مسئله خطرات فراوانی برای مردم دارد چرا که سقف خانه‌های آنان تَرَک برداشته است اما مردم مجبورند در روز در خانه‌هایشان بمانند و هنگام خواب، به علت آنکه خانه‌هایشان تخریب شده، زیر سقف نخوابند و به حیاط خانه‌های خود بروند.

ساری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر دولت اقدامات لازم را برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده خوزستان و همچنین پرداخت خسارت به سیل‌زدگان انجام دهد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار