تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۸۲۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز عنوان کرد:
رشد 100 تا 120 درصدی قیمت مسکن در اهواز طی دو سال گذشته
رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: در برخی از مناطق اهواز تا حدود 200 درصد شاهد رشد قیمت مسکن بوده‌ایم و به صورت میانگین قیمت مسکن حدود 100 تا 120 درصد رشد داشته است.
 

قنبرعلی زنگنه با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بسیاری از محصولات از جمله ارز و سکه در طول دو سال گذشته تا کنون، قیمت مسکن نیز به یکباره رشد پیدا کرد.

وی افزود: قیمت مسکن از سال 91 تا سال 96 در رکود قرار داشت و این رکود باعث شده بود که بازار عرضه و تقاضا بر هم بریزد و شرایط قیمت‌ها نیز در حالت عادی قرار نداشته باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: در طول 5 سال رکودی که بر بازار مسکن حاکم بود، قیمت مسکن رشد منطقی نداشته است و یکی از عوامل این مساله نیز فشارهایی بود که دولت برای تعیین نرخ بر این بازار وارد کرده است.

زنگنه ادامه داد: پس از این رکود حاکم بر بازار مسکن، قیمت مسکن به یکباره رشد قارچ گونه‌ای داشت به شکلی که در شهرستان اهواز در برخی از مناطق تا حدود 200 درصد شاهد رشد قیمت مسکن بوده‌ایم و به صورت میانگین قیمت مسکن حدود 100 تا 120 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت گاها 300 درصدی برخی محصولات در بازار شرایط را به شکلی کرده است که بازار مسکن از رکود 5 ساله خود به یکباره خارج و رشد چشمگیری داشته باشد که این رشد قیمت‌ها نیز خود زمینه‌ساز ورود به رکود تورمی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار