تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۸۲۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزا معضل اصلی اربعین حسینی امسال است
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: مهم ترین معضل اصلی اربعین امسال، ویزا و شرکت های دلال عراقی است.

ناصر حویزاوی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان اظهار کرد: نیروی انتظامی، چند شرکت عراقی جعل کننده ویزای عراق را پلمب کرد و تعدادی گذرنامه هم ضبط شد اما این شرکت‌ها دوباره دفاتر خود را در جای دیگری باز کردند.

وی افزود: کنسولگری عراق در خوزستان نیز به مسئله ویزاهای جعلی ورود و آن را پیگیری کرد اما اعلام کردند که دیگر این ویزاها را در اختیار ایران نمی‌گذارند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به این اقدام کنسول گری عراق تصریح کرد: از مسئولان استان درخواست می‌کنم که به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند که حق مردم پایمال شود چرا که کنسولگری عراق و دلالان این کشور روزانه ۱۵۰ هزار تومان از مردم برای دادن ویزا پول می‌گیرند و هر روز به این جمعیت درخواست کننده ویزا اضافه می‌شود که این مسئله به طور حتم مشکلات جدی را برای ما ایجاد می‌کند.

حویزاوی گفت: ما این موضوع را به رئیس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کردیم و قرار است با دعوت سفیر عراق در ایران موضوع را حل و فصل کنند اما شرکت‌های عراقی ادعا می‌کنند که دستورهای خود را از عراق می‌گیرند.

وی ادامه داد: بعد از برخورد ما، این شرکت‌ها از ۲۲ شرکت به هشت شرکت کاهش یافت اما درخواستی که داریم این است که شورای تأمین استان و نیروی انتظامی فکری برای این موضوع داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: مهم‌ترین معضل اربعین سال جاری، ویزا و شرکت‌های دلال عراقی است که دست ما را خوانده‌اند که مردم ایران محتاج این امر هستند.

حویزاوی گفت: شرکت‌های عراقی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و ۱۰ دلار بابت صدور هر ویزا از مردم ایران دریافت می‌کنند و برای رفع این موضوع سفیر عراق در سازمان حج و زیارت ورود کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار