تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۲۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر ایرانی روزانه ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می‌کند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: عمده مصرف نمک ما در مصرف نان است. در ایران سالانه ۱۶۰ کیلوگرم نان مصرف می کنیم در حالی که در آمار جهانی مصرف نان ۲۵ کیلوگرم است یعنی ۶ برابر آمار جهانی نان مصرف می کنیم. 
 
حسین برزگر در نشست خبری که شنبه شب (۲۸ اردیبهشت ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قطعا  پایش فشار خون به هر نتیجه ای برسد، جهت تامین داروی مورد نیاز آمادگی لازم وجود دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. 
 
وی افزود: همچنین داروخانه ها به عنوان پایگاه های همکار در سنجش فشار خون در این طرح فعال خواهند بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علل و عوامل فشار خون بسیار زیاد هستند اما آنچه به حوزه غذا و دارو مربوط می‌شود بحث مصرف نمک است که عامل بسیار مهمی در بروز فشار خون بالا است. 
 
برزگر بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی مصرف نمک هر فرد باید روزانه ۵ گرم باشد در حالی که در ایران روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می کنیم. 
 
وی ادامه داد: عمده مصرف نمک ما در مصرف نان است. در ایران سالانه ۱۶۰ کیلوگرم نان مصرف می کنیم در حالی که در آمار جهانی مصرف نان ۲۵ کیلوگرم است یعنی ۶ برابر آمار جهانی نان مصرف می کنیم.
برزگر با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: با مصرف غذاهای فراوری شده مانند کنسروها، ترشیها و غذاهایی که الگوی مصرف ما را به هم زده، آسیب زیادی می بینیم. 
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین با تاکید بر لزوم توجه به نشانگرهای غذایی در خرید اقلام مورد نیاز گفت: نشانگر سبز به معنی مقدار کم، نارنجی به معنی مقدار متوسط و قرمز به معنی مقدار زیاد از یک ماده است که باید افراد در هنگام خرید به این نشانگرها دقت کنند تا از بروز بیماریها جلوگیری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار