تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۸۲۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب380میلیاردریال به زیرساخت بهداشت ودرمان خوزستان خسارت زد
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سیلاب مهیب فروردین ماه امسال 380میلیارد ریال به زیرساخت های بهداشت و درمان حوزه این دانشگاه خسارت زد.
 دکتر ایرج نظری شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود: تاکنون اقدامی برای پرداخت خسارات وارده ناشی از سیلاب پرداخت نشده ولی قرار است وزارت نفت خسارات وارده را جبران کند.
وی با بیان اینکه درجریان سیلاب اخیر 280هزار نفر در حوزه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور درگیر سیلاب شدند افزود: برای رسیدگی به امور درمانی و بهداشتی مناطق سیل زده سه بیمارستان صحرایی در غرب استان برپا شد که این بیمارستان ها نقش مهمی در تامین نیازهای بهداشتی درمانی مناطق سیل زده ایفا کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در جریان سیلاب اخیر خلل جدی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ایجاد نشد افزود: با تلاش های صورت گرفته هیچ کدام از مراکز درمانی در مناطق سیل زده استان با وجود بروز آثار و پیامدهای سیلاب ، از مدار عملیات خارج نشد.
نظری افزود: هم اکنون وضعیت بهداشت درمان مناطق سیل زده رو به بهبودی و ثبات است و با اقدام های صورت گرفته هیچ اپیدمی یا بیماری خاصی در مناطق سیل زده بروز نکرد ضمن آنکه در این سیلاب تلفات انسانی نیز صفر بود.
دکتر مهدی حسینی زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این نشست خبری با تشریح اقدام های انجام شده در مناطق درگیر سیلاب گفت:در زمان وقوع سیلاب ، 33هزار معاینه پزشکی ، 14هزار و 800 مورد خدمات مامایی و پرستاری و پنج هزار و651 مورد خدمت رسانی به مادران باردار انجام شده و حجم زیادی از مناطق سیل زده نیز گندزدایی شد تا احتمال شیوع درمناطق سیل زده به صفر برسد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست خبری گفت: از ابتدای سیل با همکاری انجمن داروسازان استان خوزستان، بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و هماهنگی کامل جمعیت هلال احمر خوزستان نسبت به جمع آوری کمک های مورد نیاز سیل زدگان اعم از دارو و لوازم بهداشتی گروه ویژه ای برای این مهم تشکیل شد.
حسین برزگر تاکید کرد: تیم تشکیل شده تا پایان سیل به صورت شبانه روزی و مستمر نسبت به امداد رسانی به مردم سیل زده اقدام کرد و نیازهای دارویی ساکنان مناطق درگیری سیلاب نیز به صورت رایگان تامین شد.
وی با اشاره به وضعیت خوب دارو در استان گفت:داروهای مورد نیاز و اساسی به صورت مصوب در داروخانه ها وجود دارد و کمبود خاصی در زمینه دارو مشاهده نشده است.

** طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در خوزستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در استان از 27 اردیبهشت ماه امسال شروع شده و تا 15تیر 1398 ادامه دارد.
نظری افزود: در این طرح ملی 500ایستگاه ثابت و سیار نسبت به شناسایی بیماران فشار خون بالا در استان اقدام می کنند.
وی پیش بینی کرد از جمعیت 4.7میلیون نفری استان خوزستان حدود 500هزار نفر از افراد 30سال به بالا با بیماری فشار خون بالا مبتلا باشند.
به گفته نظری برآوردها نشان می دهد تنها 51درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خون مطلع هستند و 49درصد اقدام های درمانی برای این بیماری انجام داده اند.
نمک زیاد که بیشتر در نان مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد ، استرس و ناراحتی های روحی و عصبی و تغذیه نامناسب در بروز بیماری فشار خون بالا نقش دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار