تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل 50 میلیارد ریال به سایت نگهداری گوزن زرد دزفول خسارت زد
 رئیس پارک ملی دز با اشاره به سیل فروردین ماه امسال در شهرستان دزفول گفت: ساختمان، تاسیسات و سایت گوزن زرد دزفول حدود 50 میلیارد ریال در این سیلاب خسارت دیدند.
رضا قپانچی پور  افزود: پس از وقوع سیلاب، در ساختمان پارک ملی دز مستقر شدیم ولی امیدواریم با اعطای اعتبار هرچه سریعتر خسارت ها جبران شوند.
وی با بیان اینکه گوزن های زرد این سایت در سلامت کامل هستند، اضافه کرد: این گوزن ها در چندین نوبت مشاهده شده اند و تاکنون هیچ موردی از تلفات آنها در سایت دزفول گزارش نشده است.
رئیس پارک ملی دز همچنین با اشاره به قطع درختان کنار گفت: 2 نفر از عاملان قطع گسترده درختان کنار و بارگیری آنها با تریلر در جنوب پارک ملی دز نیز شناسایی و دستگیر شدند.

** عوامل سم ریزی در رودخانه لوره دزفول دستگیر شدند
قپانچی پور از دستگیری 2 نفر از صیادان غیرمجاز خبر داد و اظهار داشت: این صیادان غیرمجاز با سم ریزی در رودخانه لوره در فصل ممنوعه، قصد صید ماهی داشتند که با تلاش ماموران پارک ملی دز شناسایی و حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.
رئیس پارک ملی دز افزود: این 2 نفر متخلف اقدام به بریدن هفت درخت کنار کرده بودند.
پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در 150 کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار