تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۰۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده بستان - چذابه پس از 40 روز بازگشایی شد


 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان از بازگشایی جاده بستان به چذابه خبر داد و گفت: این محور پس از 40 روز که به دلیل سیلاب مسدود شده بود بر روی خودروها بازگشایی شد.
غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: به دلیل طغیان رودخانه کرخه و جاری شدن سیلاب در جاده بستان - چذابه، این مسیر دچار آسیب و خرابی زیادی شد و به دلیل زیر آب بودن جاده، از 20 فروردین تردد در این مسیر ممنوع اعلام شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صادرات از پایانه مرزی چذابه بعد از پنج روز عملیات عمرانی با تلاش عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان این مسیر از امروز دوشنبه بر روی خودروها بازگشایی شد.
مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در سال 1388 برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق باز شد.
جاده چذابه در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز افزایش آب تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.
همچنین پیش از این سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه،برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده کنند.
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه راهی اماکن مقدس در عراق شدند.
پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار