تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بومی‌سازی 300 قطعه کاربردی صنعت حفاری کلید خورد
 
رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران از اجرایی شدن طرح بومی‌سازی 300 قطعه و تجهیز کاربردی پرمصرف در صنعت حفاری از ابتدای سال جاری خبر داد.
 
بهنود منصورنژاد در این باره گفت: این قطعات و تجهیزات مربوط به پمپ‌های سیال حفاری، دراورکس، آچار هوا، پمپ‌های گریز از مرکز، تجهیزات خدمات فنی و ابزار در گردش حفاری است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر این شرکت با حدود 250 سازنده قطعات و تجهیز و صنعتگران داخلی ارتباط کاری دارد، افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و نیازسنجی صورت گرفته از مدیریت‌های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی، تولید داخل نمودن قطعات و تجهیزات در طول سال استمرار و افزایش خواهد یافت.

منصورنژاد با تاکید بر همکاری و تعامل موثر با مراکز علمی پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و مجتمع‌های بزرگ صنعتی کشور به خصوص در استان خوزستان، اظهار کرد: از تجهیزاتی که تا کنون در راستای این همکاری‌ها تولید داخل شده است می‌توان به سازه دکل حفاری، دستگاه لوله مغزی سیار، پمپ سیال حفاری، ابزار دورن چاهی نمودارگیری، مجموعه کامل MWD برای حفاری جهت دار، سیستم سطحی نمودارگیری اشاره کرد .

رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: حاصل تعامل، همکاری و همیاری میان این شرکت و سازندگان و صنعتگران داخلی در بیش از یک دهه گذشته ساخت و بومی سازی چهار هزار و 756 قلم  قطعات پرمصرف صنعت حفاری است که  این قطعات با احتساب تکثیر، افزون بر 21 هزار قطعه می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار