تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۸۰ درصد از نهال‌های کشت شده در مناطق و کمربند سبز اهواز جایگزین شده است
مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز اهواز گفت: بیش از ۸۰ درصد از نهال های کشت شده در مناطق و کمربند سبز موجود است و حدود ۲۰ درصد از محل‌های کشت شده به‌دلیل مشکلات ناشی از شوری خاک، کمبود و سیلاب اخیر نیاز به واکاری و کاشت مجدد دارند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
 حمید امیری‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال گذشته بیش از 610 هزار اصله از انواع نهال درخت، درختچه و گیاهان پوششی در مناطق مختلف شهرداری اهواز کاشته شده است.

وی با بیان اینکه اکثر کشت‌های صورت گرفته با هماهنگی مناطق هشتگانه شهرداری اهواز و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد انجام پذیرفته است، افزود: خوشبختانه بیش از 80 درصد از نهال‌های کشت شده در مناطق و کمربند سبز موجود است و حدود 20 درصد از محل‌های کشت شده به‌دلیل مشکلات ناشی از شوری خاک، کمبود و سیلاب اخیر نیاز به واکاری و کاشت مجدد دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز کرد: از تعداد 610 هزار اصله نهال به ترتیب 240 هزار اصله انواع نهال درخت و درختچه در مناطق هشتگانه، 45 هزار اصله انواع نهال آکالیپتوس، کنار، آکاسیا و غیره در کمربند سبز و تعداد 325 هزار اصله گیاهان پوششی نیز در میادین، معابر و پارک‌های مناطق هشتگانه به زیر کشت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل گل‌کاری و بذرپاشی تا پایان سال گذشته نیز حدود 152 هزار متر مربع بوده که در قالب فرش گل، طرح‌های انتزاعی گل‌کاری و باغچه‌های صخره‌ای کاشته شده است.

امیری‌فرد در پایان تصریح کرد: با شروع فصل تابستان علاوه بر خرید بذر و تهیه خزانه گل‌های فصلی توسط مناطق هشتگانه، عملیات نشاء گل‌های تابستانه و خزانه‌گیری و تهیه گیاهان پوششی در دستور کار مسئولان فضای سبز مناطق قرار گرفته است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار