تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناور حادثه دیده در آبراه اروند نجات یافت
 مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر از نجات یک فروند شناور (بارج ) حادثه دیده در آبراه اروندرود خبر داد.
 نوراله اسعدی روز دوشنبه اظهار داشت: یدک کش بهمنشیر یک و بارج مها یک که حامل بار کلینکر از بندر خرمشهر به مقصد کویت در حال حرکت بود پس از انحراف از مسیر اصلی خود به مغروقه فردین در آبراه اروند رود برخورد کردکه در نتیجه آن شناور بارج دچار آبگرفتگی شد.
وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری از مغروقه شدن ، شناور بارج به وسیله یک فروند یدک کش به گل زده شد و متعاقبا عملیات نجات توسط تیم غواصی آغاز شد.
اسعدی افزود: در پی انسداد منافذ اصلی ورودی آب به مخازن آسیب دیده شناور توسط راهنما و یدک کش های کمکی بندر خرمشهر با رعایت جوانب ایمنی به منظور تخلیه محموله به اسکله شماره یک پهلو داده شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: بعد از تخلیه محموله شناور سانحه دیده به منظور انجام تعمیرات اساسی به کشتی سازی منتقل شد.
بندر خرمشهر با 230 هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار