تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساعدی در نطق میان دستور:
مردم سیل زده خوزستان همچنان در چادر به سر می برند
نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه مجلس دهم شورای اسلامی می گوید مردم سیل زده خوزستان همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، 30 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: ایام میمون و مباکر ماه نزول قرآن، ماه رمضان را به همه مردم عزیز و همکاران تبریک می گویم و با تقدیر و تشکر مردم شریف ایران، بسیج و سپاه، ارتش، گروههای جهادی و نیروهای انتظامی، هلال احمر و دستگاه های امنیتی که با حضور جهادی خود حماسه ای دیگر در بُعد همبستگی، وحدت و یکپارچگی ملی آفریده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آنها دلار های فتنه انگیز و نقشه های شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر چکمه های خود در اعماق گل دفن و شکست دادند.

نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سیل گرچه همه زندگی مردم دست ازادگان و هویزه را از برد اما برای همه نمایان شد که غیرت و حمیت با خون این مردم عجین شده و در کنار رودخانه ها سیل بند انسانی تشکیل داده اند تا حدالامکان از ضرر و زیان ها کاسته شود.

وی خطاب به ریاست جمهور، اظهار داشت: رئیس جمهور خوزستان همیشه بحران در دولت شما خوزستان غرق در بحران هایی است که بیشتر مسببین آن دولتمردان شما هستند، ریزگردها براساس ندادن حق آبه ها به زمین های حاصلخیز جلگه خوزستان، تبدیل  آن به کانون ریزگرد، خشکسالی و  انتقال غیر قانونی آب و سرشاخه های رودخانه ها، بی تدبیری دولتمردان در هدایت سیلاب و به کار گماشتن مدیران و هیات مدیره پروازی که فقط به فکر بستگان خود و جذب نیروهای غیر بومی، امروز از مصیبتی خارج و وارد مهنت دیگری می شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: ریاست جمهور، تا کی وعده های بی عمل، تا کی بی تفاوتی، تا کی بی تدبیری؟ مگر قرار نبود خسارت مردم سیل زده در اسرع وقت جبران شود، پس چه شد؟ مگر قرارنبود مردم به خانه هایشان برگردند؟ پس چه شد؟ آیا خبر دارید مردم بعضی از روستاهای سیل زده در گرمای سوزناک تابستان هنوز در چادر و زیر درختان زندگی می کنند آیا خبر دارید با وجود فروکش آمدن سیلاب هنوز سیل بندهای شکسته شده، بسته و ترمیم نشده است؟

ساعدی در ادامه نطق میاندستور خود بیان داشت: هنوز خانه های مردم و زمین های کشاورزی تا دو متر زیر آب هستند، رئیس جمهور پس وجدان های خاموش  دلتمردان خود را بیدار کنید و مردم را از این بحران نجات دهید تا از آه مردم مظلوم نجات یابید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی پرداخت غرامت خانه های ویران شده سیل زدگان چه شد؟ وام های بلاعوض و کم بهره سیل زدگان چه شد؟ وعده پرداخت خسارت های کشاورزان و دامداران آسیب دیده از سیل چه شد؟ مردم روستاهای حوزه انتخابیه بنده در هوای گرمای بیش از 50 درصد و ورزه دار هنوز زیر چادر و روی سیل بندها و در معرض جانوران و حشرات به سختی زندگی می کنند و در اوج بلاتکلیفی کامل به سر می برند.

نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مجلس آقای روحانی باید توضیح دهد دولت تدبیر و امید چه تدبیری برای مردم سیل زده و محروم داشته است مردم ولایتمدار دیارم بدانید که خدمتگذار و فرزند شما از ابتدای سیل تا کنون در حال پیگیری مشکلات ناشی از سیل هستیم و به شما قول می دهم که  پیگیری با انتقال درست عمق مشکلات و تعامل با مسئولان  امر خسارت های کشاورزی و دامداری، مسکن و راه های ارتباطی و زیر ساخت های شهری و روستاهای منطقه و جبران خسارت های وسایل شما با ورود نهادها و مسئولان متولی امر حتما عملی می شود و در ایام آینده نه چندان دور شاهد حضور نهادها متولی خواهید بود و آسیب های ناشی از سیل جبران خواهد شد.

بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده خرم آباد و پل دختر

 

وی اظهارداشت: بشارتی به کشاورزان و دامداران باید بدهم طبق جلسات متوالی با وزارت نیرو، مقرر شد کشت تابستانی بدون محدودیت خواهید داشت تا قسمتی از خسارت وارده جبران شود، نمایندگان مردم من تعجب کرده ام که همین طرح دو فوریتی کنکور را همه با صدای بسیار راحت با فریاد 2 منتفی کردید، اکنون فرزندان سیل زده در زیر چادر به سر می برند کتاب و جزو ندارند و باید با استرس در کنکور شرکت کنند آیا عدالت در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی اینگونه تعریف می شود، آیا اگر فرزندان شما بودند مخالفت می کردید؟ نمایندگان درست است که با واقعا مجلس و مجلسیان نتوانسته اند مردم را همراهی کنند و سکوت مجلس در مقابل این همه مشکلات اقتصادی کشور یک لکه ننگی در تاریخ ما مجلسیان خواهد بود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: امروز کدام مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کرده ایم؟ دغدغه خاطر ما چه بوده و چه هست؟ آیا با همراهی کردن بعضی مصوبات کمیسیون ها و مصوبات جلسات دولتمردان که بدور از محرومیت و مشکل بوده دردی از مردم حل می کند؟ آیا به بازار رفته اید و دیدید که کالاهای روزمره چه مشکلی دارد؟ آیا دردی از درد مردم را احساس کردید و به عنوان وکیل و نماینده مردم تدبیری به خرج داده اید؟

ساعدی تاکید کرد: سکوت و همراهی کردن، یک راه نیست بلکه این سکوت و این بی تفاوتی در مقابل مشکلات جامعه نه در شأن نظام است نه در شأن قوه مقننه است و فردا باید جوابگوی خون شهیدان باشیم. عزیزان در این سال باقی مانده از عمر مجلس دهم برای خلق خدا تصمیم بگیرید و در مقابل بعضی از امهال ها باید ایستادگی کرد، مردم به شماها رای دادند، اعتماد کردند در جهت تعالی بخشیدن به ارزش های نظام، در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و در جهت تقویت ایثار و شهادت و در جهت دفاع از معیشت مردم حرکت کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان امروز همه ما در مقابل ملت مسئول هستیم ،همان طور که حماسه آفرینی کردند، در سیل اخیر حماسه ای دیگر بعد از هشت سال دفاع مقدس رقم زدند، از شما انتظار دارند همانند روحیه آنها از معشیت مردم دفاع کنید.

:
:
:
آخرین اخبار