تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۸۳۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور صادرات پیاز صادر شد
 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت پیاز و ضرر و زیان پیازکاران خوزستان گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور صادرات محصول پیاز را صادر کرد.
عباس پاپی زاده  افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان خوزستان در خصوص فروش پیاز، پیگیری ها از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی آغاز و نشست های مختلفی در این زمینه برگزار شد.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه تولیدکننده در این نشست ها این موضوع را پذیرفت که مازاد تولید محصول پیاز در کشور وجود دارد لذا توافق شد گزارشی از میزان مازاد تولید و کاهش شدید قیمت پیاز به وزارت صنعت اعلام کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نیز نشستی برگزار و مقرر شد موضوع آزادسازی صادرات پیاز در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن موافقت با پیشنهاد بنده مبنی بر آزادسازی صادرات پیاز به گمرک دستور داد از امشب نسبت به آزادسازی صادرات این محصول اقدام کند.
پاپی زاده اظهار داشت: لازم است مازاد تولید به خارج از کشور صادر شود و صادرکنندگان پس از امشب فعالیت خود را برای صادرات آغاز کنند.
وی افزود: با توجه به تفاوت نرخ ارز در ایران و عراق، صادرات پیاز به این کشور علاوه بر ارز آوری به سود کشاورزان است.
افت شدید قیمت پیاز در روزهای اخیر مشکلات زیادی برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است، این در حالی است که پیش از برداشت محصول قیمت هر کیلوگرم پیاز به بالای ۱۰۰ هزار ریال نیز رسیده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار