تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری آبادان:
شرایط مسکن مهر آبادان به هیچ وجه در خور شان مردم نیست

 سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: در بازدید میدانی که از مسکن مهر آبادان داشتیم به هیچ عنوان وضعیت و شرایط آن را قابل قبول و متناسب با شأن مردم نیافتیم.

 محمد طاهری در جلسه کارگروه مسکن مهر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با بیان اینکه طبق تصمیم‌های اتخاذ شده از این پس در تمامی جلسات علاوه بر حضور مستمر و اثرگذار رسانه‌ها برخی از فعال اجتماعی نیز به فراخور آشنایی آنها به موضوع جلسات برای تبادل نظر دعوت می‌شوند، اظهار کرد: مسکن مهر آبادان شامل ۵ هزار واحد است که در حال حاضر در هزار و ۵۰۰ واحد آن خانواده زندگی می‌کنند و هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز قابل سکونت است اما مابقی بلاتکلیف هستند و کار خاصی برای آنها انجام نشده است.

وی افزود: از ۴۵ تعاونی در حوزه مسکن مهر، ۲۷ تعاونی فعال و ۱۸ تعاونی فاقد عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از خیابان‌های اصلی و فرعی مسکن مهر آسفالت نشده است، تصریح کرد: در دی ماه سال گذشته در جلسه کار گروه مسکن مهر آبادان، تفاهمنامه ای میان راه و شهرسازی و شهرداری آبادان برای آسفالت معابر مسکن مهر به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ۲۰۵ تن قیر منعقد شد.

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد که تنها بخش بسیار کوچکی از معابر آسفالت شده که چندان هم کیفیت ندارد.

طاهری گفت: طبق تفاهم نامه یاد شده قرار بود تا شهرداری کار آسفالت معابر را طی ۳ فاز به انجام و اتمام برساند و بر همین اساس پایان خرداد ماه زمان اتمام کار در فازهای یک و ۲ اعلام شد که متأسفانه هنوز فاز یک انجام نشده چه رسد به اینکه دو فاز تمام شود.

به گفته سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان قرار بود تا به طور هفتگی کارگروه مسکن مهر در شهرداری و با حضور نماینده فرمانداری برگزار شود که این کار نیز تاکنون انجام نشده و اکنون پیگیر آن هستیم.

طاهری با تاکید بر اینکه موضوع امنیت در مسکن مهر چندان قابل قبول نیست از ناخرسندی مجموعه فرمانداری از آنچه پیرامون مشکلات امنیتی مسکن مهر در فضای مجازی منتشر شده بود خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که با معاون راه و شهرسازی داشتیم وی بر پرداخت هزینه ایجاد یک پاسگاه در مسکن مهر به نیروی انتظامی تاکید کرد اما این کار تاکنون به انجام نرسیده و لذا از ناجا می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر در این باره تعیین تکلیف انجام شود.

طاهری اظهار کرد: علاوه بر تأمین امنیت خانواده‌های ساکن مسکن مهر باید امنیت ۲ مدرسه و ۱۴ مغازه فعال در آنجا تأمین شود.

وی تصریح کرد: درمانگاهی در مسکن مهر احداث شده ولی فاقد تجهیزات بهداشتی اسید ضمن آنکه کف آنکه مملو از انواع زباله تولید شده نگهبان آنجا است در خور شأن مردم نیست که در این باره با رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان صحبت کردیم و قرار بر رفع آنها شد، وجود چنین وضعیتی آن هم در حوزه دانشکده علوم پزشکی قابل قبول نیست.

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان یادآور شد: در زمینه زیرساخت‌ها باید تعیین تکلیف صورت گیرد، شهرداری باید براساس مسئولیتی که بر عهده گرفته (طبق تفاهم نامه) کارش را از پیش ببرد و در سایر موارد اینکه کار به شهرداری سپرده شود و یا خیر، تصمیم گیری می‌شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار