تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستای سیل زده مگران3 خوزستان به منطقه گردشگری تبدیل شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: روستای سیل زده مگران3 خوزستان با توجه به دارا بودن پتانسیل های ویژه گردشگری می تواند به قطب توریستی کشور تبدیل شود.
علی خدادادی اظهار داشت: این روستا از یک طرف به رودخانه کرخه و از طرف دیگر به مناطق جنگلی محدود شده که چشم انداز بسیار زیبایی دارد و در صورت ایجاد زیر ساختها می توان آن را مانند روستاهای خاص در شمال کشور به یک منطقه گردشگری تبدیل کرد.
وی اضافه کرد: روستای مگرن 3 که در بستر رودخانه کرخه ایجاد شده است متاسفانه در سیلاب اخیر خوزستان به طور کامل به زیر آب رفت که اکنون بازگشت روستاییان به منازلشان غیر ممکن می باشد.
وی گفت: در نشست اخیر با معاون وزیر کشور طرح احداث منطقه گردشگری در مگرن 3 داده شد که با استقبال مواجه شد اما تصویب این طرح در اختیارات دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: روستای مگران 3 در بهترین وضعیت برای ایجاد منطقه گردشگری قرار دارد و با توجه به اینکه قرار است یک روستای جدیدی به جای آن ایجاد شود از هم اکنون می بایست مقدمات ایجاد منطقه گردشگری آن نیز فراهم شود.
وی گفت: روستای مگرن 3 در نزدیکی شوش علاوه بر داشتن جنگل و رودخانه زیبای کرخه دارای یک راه دسترسی به منطقه تاریخی و باستانی چغازنبیل و نیز مرقد مطهر حضرت دانیال نبی دارد و گردشگران می توانند پس از بازدید از این منطقه و استفاده از قابلیتهای گردشگری آن از مناطق یاد شده نیز دیدن کنند.
خدادادی گفت: روستای مگرن 3 که در بستر رودخانه کرخه ساخته شده نیز می بایست به همین شکل و با عنوان دهکده عبرت باقی بماند که نسلهای آینده با عبرت گرفتن از آن هیچ گاه در بستر رودخانه منازلشان را احداث نکنند.
وی اضافه کرد: مردم و ساکنان روستای مگرن 3 توانائی در پختن نانها و خوراکیهای محلی را داشته و به راحتی می توانند مضیفهای حصیری در منطقه بر پا کنند که در این صورت با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی مواجه خواهد شد.
وی گفت: در صورت تصویب منطقه گردشگری زیر ساختهای آن از جمله راههای درسترسی، اماکن اقامتی و نیز چشم اندازهای تفریحی آن ایجاد خواهد شد و منبع درآمد خوبی برای ساکنان بومی و محلی شده و گردشگران در طول سال و با توجه به آب و هوای بهاری آن می توانند روزهای خوبی را در آن سپری کنند.
وی گفت : این منطقه قابلیتهای بسیار خوب فرهنگی و تاریخی و گردشگری دارد و درصورت ایجاد زیرساخت در آن می توان سالانه جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی آن گسیل داد.
روستای مگرن 3 از توابع شهرستان شوش در 100 کیلومتری شمال اهواز با داشتن 97 خانوار در جریان سیلاب امسال در خوزستان به طور کامل به زیر آب رفت و ساکنان آن هنوز نتوانسته اند به منازل خود برگردند و طبق گفته مسئولان استان 100 هکتار برای احداث منازل این خانوارها در نظر گرفته شده و قرار است ستاد اجرائی فرمان امام به زودی ساخت این منازل را آغاز نماید.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار