تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی وضعیت بازار اجاره در اهواز در فصل نقل و انتقالات مسکن
رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: پیش بینی می‌کنیم که نرخ اجاره بها و رهن مسکن امسال حدود 30 تا 40 درصد رشد داشته باشد.
 قنبرعلی زنگنه  با اشاره به آغاز فصل نقل و انتقالات مسکن اظهار کرد: فصل جابه‌جایی و نقل و انتقالات مسکن پس از پایان مدارس و در تابستان آغاز می‌شود و در این مدت زمان شاهد رشد معاملات مسکن به ویژه در بحث رهن و اجاره مسکن خواهیم بود.

وی در خصوص بحث افزایش اجاره بها و رهن مسکن، افزود: قیمت مسکن در بازار در طول دو سال گذشته رشد چشمگیر داشته اما در این زمینه پیش بینی می‌کنیم که نرخ اجاره بها و رهن مسکن به آن میزان رشد نداشته باشد و رشد آن کمتر خواهد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: برای افزایش نرخ رهن مسکن که به تبع آن اجاره بها نیز تعریف می‌شود، پیش بینی می‌کنیم که حدود 30 تا 40 درصد شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم که این میزان در مقایسه با رشد حدود 120 درصدی قیمت مسکن کمتر است.

زنگنه ادامه داد: بر اساس آنچه عرف است، یک پنجم قیمت یک خانه معادل ارزش رهن آن خانه است و بر این اساس ارزش رهن یک خانه مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط رکودی در سال‌های گذشته و افزایش قیمت بسیاری از محصولات در بازار شرایطی را رقم زده است که شاهد افزایش نرخ اجاره بها و رهن مسکن نه تنها در اهواز بلکه در سراسر کشور باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار