تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از 90 درصد بهای گندم کشاورزان خوزستان پرداخت شده است
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا کنون بیش از 90 درصد از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان به آن‌ها پرداخت شده است.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به بحث خرید گندم در خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون خرید گندم در خوزستان روند بسیار خوبی داشته و تاکنون بیش از یک میلیون و 170 هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط بسیار خوبی که در خرید گندم علی رغم همه مشکلات داریم، پیش‌بینی می‌کنیم که میزان خرید گندم در مقایسه با سال گذشته 15 تا 20 درصد رشد داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به مقایسه انجام‌گرفته در بحث عملکرد در واحد سطح، تصریح کرد: با توجه به مقایسه‌های انجام‌گرفته در بحث عملکرد تولید گندم در واحد سطح، در هر هکتار شاهد افزایش تولید حدود 750 گرم بودیم که نشان دهنده تولید بسیار مطلوب در مزارع استان است.

چنگلوایی ادامه داد: علاوه بر عملکرد مطلوب مزارع استان در بحث کمی، کیفیت گندم خوزستان نیز بسیار مطلوب است و علاوه بر صادر شدن این گندم به برخی از کشورهای خارجی به 23 استان دیگر کشور نیز ارسال می‌شود تا مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در بحث پرداخت بهای گندم به کشاورزان عنوان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته یک سال استثنایی برای کشاورزان است زیرا تا کنون بیش از 90 درصد از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان به آن‌ها پرداخت شده و رضایتمندی بسیار خوبی برای آن‌ها ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: هیچ عاملی از جمله سیل، خشکسالی و ... نمی‌تواند مانع روند رو به رشد تولید گندم در خوزستان شود و در این زمینه به کارکرد مطلوب خود در بحث تولید گندم در استان ادامه خواهیم داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار