تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۸۳۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
470 هزار بچه ماهی در تالاب شادگان رها سازی شد
 فرماندار شادگان گفت: 470 هزار بچه ماهی به منظور تکثیر گونه های بومی ماهیان در تالاب بین المللی شادگان رها سازی شد.
 
سعید حاجیان اظهار داشت: رها سازی بچه ماهیان بومی ، به منظور تکثیر گونه های بومی و افزایش صید و صیادی و رونق اقتصادی منطقه در نزدیکی روستاهای صراخیه انجام شد.
وی با بیان اینکه ماهیان رها سازی شده در تالاب شادگان از نوع برزم و عنزه می باشند گفت:در یک ماه آینده 12 میلیون بچه ماهی در تالاب شادگان رها سازی خواهد شد.
حاجیان تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اکثر روستاییان شادگانی وابسته به صیادی است رها سازی بچه ماهی بومی منجر به افزایش اشتغال در این شهرستان خواهد شد.
تالاب بین المللی شادگان در جریان سیل اخیر بعد از 26 سال خشکسالی سیر آب شد.
تمامی نقاط تالاب بین‌المللی شادگان متاثر از سیلاب زیرآب رفته و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار دارد.
تالاب شادگان وسیع‌ترین تالاب کشور است که از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود.
این تالاب با آب‌ شیرین ، لب‌شور و آب‌شور ، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان ، پرندگان ، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.
تالاب شادگان در منتهی الیه رودخانه جراحی و رابط میان این رودخانه و خلیج فارس است.
این تالاب در آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.
تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از 110 گونه گیاهی ، 174 گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری ، 36 گونه پستاندار ، سه گونه دوزیست و 9 گونه خزنده است.
تالاب بین‌المللی شادگان در 105 کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان ، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین ، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار