تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۸۳۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدفن پسماند دشت آزادگان یک ماه غرق سیلاب است
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با بیان اینکه مدفن پسماند این شهرستان از یک ماه گذشته در سیلاب غرق شده، خواستار تعیین محل مناسب برای دفن بهداشتی زباله از سوی شهرداری سوسنگرد شد.
 
علیرضا ریشهری اظهار داشت: در پی سیلاب اخیر کرخه، محل دفن پسماندهای شهرستان دشت آزادگان بیش از یک ماه است که به زیر آب رفته و در حال حاضر زباله ها به مدفن زباله های هویزه منتقل می شود.
وی با اشاره به اینکه مدفن پسماند در مجاورت روستای شاکریه قرار دارد، افزود: با توجه به حجم آبگرفتگی نیز پیش بینی می شود، حتی در صورت تخلیه آب، این جایگاه حالت باتلاقی داشته و باز هم قابل استفاده نباشد به همین دلیل ضروری است که شهرداری هر چه سریع تر محل مناسبی را برای دفن پسماندها تعیین و آماده سازی کند.
ریشهری اضافه کرد: محل دفن پسماند دشت آزادگان غیرمجاز بوده و تصویب نشده و زباله ها نیز در آن به صورت غیربهداشتی دفع می شد، بنابراین اکنون فرصت مناسبی است که محلی برای دفن بهداشتی تعیین شود.
به گفته وی مدفن پسماند دشت آزادگان فاصله بسیار کمی (کمتر از استاندارد) با روستای' بنده ' دارد و هیچ گونه زیرساختی نیز ندارد، شهرداری در این محل زباله ها را بدون اینکه دفن کند، روی هم تلنبار می کرد که بارها نسبت به این موضوع تذکر داده شده است.
وی تصریح کرد: سیلاب اخیر، زباله های محل دفن را شسته و به سوی تالاب هورالعظیم رانده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان در ادامه با اشاره به نخستین نشست کمیته مدیریت پسماندهای پزشکی در این شهرستان، گفت: در این نشست تیم مشترک بازرسی و پایش پسماندهای پزشکی تشکیل شده است.
ریشهری افزود: معرفی پیمانکار برای مدیریت پسماندهای عفونی مطب ها از سوی رئیس شبکه بهداشت، رفع نقص یا خرید دستگاه های امحا، افزایش ظرفیت بی خطرسازی پسماندهای عفونی با توجه به افزایش ظرفیت های درمانی مراکز و خانه های بهداشت، تشکیل جلسه بررسی نحوه مدیریت صحیح پسماندهای شیمیایی و دارویی، برخورد با مطب ها و آیین نامه های مدیریت پسماندهای پزشکی و ارائه گزارش خرابی و عدم فعالیت دستگاه های امحای غیرسوز از موضوعات و مصوبات این نشست بوده است.
بر اساس این گزارش، روستای شاکریه محل پخش سیلاب بوده و سیل بند این روستا برای جلوگیری از آبگرفتگی شهر سوسنگرد، 14 فروردین ماه شکافته شد. پیش بینی شده است که روستای شاکریه تا آخر خرداد ماه زیر آب باشد.
طغیان رودخانه کرخه از بهمن ماه دشت آزادگان را درگیر کرده است.
دشت آزادگان در جنوب غربی خوزستان دارای چهار شهر سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه و کوت و 67 روستا است. 40 روستای این شهرستان در معرض سیلاب بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار