تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تند باد بیش از پنج میلیارد ریال به شبکه برق اهواز خسارت زد
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تندباد شامگاه دوشنبه پنج میلیارد و 470 میلیون ریال به شبکه برق در کلانشهر اهواز خسارت وارد کرد.
 
حسن کریمی  بیان کرد: این تندباد موجب سقوط و شکستن تعداد 32 اصله پایه برق در مناطقی از شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد.
وی با اشاره به اینکه سرعت این تندباد لحظه ای 65 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد افزود: بیشتر این حوادث ناشی از برخورد اشیا شامل افتادن شاخه های درختان، داربست و بنر بر روی شبکه بود که موجب قطع فیدر، قطع جمپر، فیوز سوزی و سیم بریدگی شد.
کریمی گفت: همچنین در این تندباد یک دستگاه ترانس در روستای دب حردان از توابع شهرستان اهواز سقوط کرد، که پس از رفع بحران و مشخص شدن خطوط آسیب دیده تاکنون بالغ بر 2.5 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف احداث شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: این حادثه باعث وقوع 154 مورد خاموشی روی شبکه اعم از توزیع و فوق توزیع شد که در اثر آن در مجموع یک هزار و 397 مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده ناشی از تندباد داشتیم.
گرد و غبار ناگهانی از نوع هبوب همراه با تندباد شامگاه دوشنبه خوزستان را در نوردید، این پدیده ابتدا برای کمتر از ساعتی، دید افقی را در بستان به یکهزار متر کاهش داد و از بستان به سمت اهواز حرکت کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار