تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات مربوط به جبران خسارت کشاورزان سیل زده خوزستان ابلاغ شد
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: دولت مبلغ 9هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی را به خوزستان ابلاغ کرد.
 
امید حاجتی  بیان کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای جبران خسارت بخش های کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیل سال 1398 به استان خوزستان ابلاغ شد.
وی افزود: از مبلغ 9 هزار و 260 میلیارد ریال ابلاغ شده مبلغ چهار هزار و 630 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی توضیح داد: بابت هر هکتار زراعت دیم تا سقف 20 میلیون ریال و هر هکتار زراعت آبی و باغی نیز 50 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
رییس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اینکه برای هر راس دام سبک پنج میلیون ریال و دام سنگین30 میلیون ریال پرداخت می شود، افزود: به هر واحد مرغداری که در جریان سیل اخیر تخریب شده باشد تا سقف 200 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
به گفته حاجتی به هر کلنی زنبور عسل که در جریان سیل فروردین امسال دچار آسیب شده باشد مبلغ 2 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: علاوه بر این به هر هکتار آبزی پروری گرم آبی تا 50 میلیون ریال و هر تن تولید مزرعه آبزی پروری سرد آبی تا 800 میلیون ریال خسارت پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر تصمیم قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان به منظور احداث هر ایستگاه پمپاژ گروهی بزرگ با برداشت آب بیش از 100 لیتر در ثانیه مبلغ 80 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
رییس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اعتبارات مربوط به خسارات بخش آبزی پروری به اداره کل شیلات استان و اعتبارات مربوط به جبران خسارات بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ابلاغ می شود تا پس از برنامه ریزی پرداخت خسارات آغاز شود.
بر اساس این گزارش، برآورد خسارت ناشی از سیل خوزستان همچنان ادامه داد اما تاکنون بیش از 153 هزار میلیارد ریال میزان خسارت به مردم و بخش های زیربنایی خوزستان برآورد شده که بخش عمده ای از آن که بالغ بر 77 هزار و 268 میلیارد ریال است مربوط به بخش کشاورزی می شود.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست، باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار