تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۳۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان نیازمند ۵ هزار داور حقوقی است
معاون دادگستری خوزستان گفت: استان خوزستان با توجه به جمعیتی که دارد و حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، نیازمند ۵ هزار داور حقوقی است.
 حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه توجیهی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون داوری خوزستان اظهار داشت: خوزستان از اساتید باتجربه و حقوقدانان خبره برخوردار است و به همان نسبت نیز پرونده‌های مهمی در محاکم قضایی جریان دارد.

وی بابیان تشریح روند مراحل مختلف جذب داوران حقوقی در استان، گفت: بعد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آزمون اختیار برای پذیرفته‌شدگان در این مرحله، صلاحیت پذیرفته‌شدگان نهایی موردبررسی قرار می‌گیرد و درنهایت پذیرفته‌شدگان با دریافت کد پنج‌رقمی به دادگاه‌های حقوقی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری خوزستان گفت: استان خوزستان با توجه به جمعیتی که دارد و حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، نیازمند 5 هزار داور حقوقی است.

امانت بهبهانی اظهار داشت: همان‌طور که قاضی باید مسلط بر امور باشد و قضاوت مستدلی داشته باشد، بنابراین در تربیت داوران حقوقی نیز نیاز به طی مراحل مختلفی است که باید رعایت شود.

امانت بهبهانی افزود: پنج صنف مهم استان از قبیل اتحادیه املاک، اتومبیل، کالای خانه، بالابر و امور پیمانکاران تحت تعالیم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرارگرفته و جلسات مختلفی در زمینه آموزش استفاده از نهاد داوری برای این صنوف برگزار کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری شورای داوری استان با ثبت‌نام 700 نفر از متقاضیان، دوره سه‌روزه‌ای با تدریس اساتید برجسته کشوری برگزار و فراگیران، آموزش‌های لازم را دیدند؛ همچنین اسفند سال 97 آزمون این دوره با هماهنگی دانشگاه شهید چمران و با حضور 590 نفر از کارآموزان، برگزار شد که نفرات حائز رتبه‌های برتر در این جلسه حضور دارند.

امانت بهبهانی اظهار داشت: کانون داوران استان مرکب از 10 عضو تشکیل‌شده و در این راستا نیز اتاق فکری تشکیل می‌شود تا به اجرای بهتر برنامه‌های کانون داوری استان کمک کند.

وی بابیان این‌که ظرفیت پذیرش داوران در این دوره نامحدود است، اظهار امیدواری کرد پذیرفته‌شدگان مرحله اول این دوره با حضور مستمر در کارگاه‌های آموزشی، بتوانند در مرحله اختبار نیز موفق شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار