تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
٣٣هزارتن شکر کوبایی وارد بندرامام شد/واردات ٢٧هزار تن روغن خوراکی
 رییس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از واردات ٣٣ هزار تن شکر و همچنین ٢٧ هزار تن روغن خوراکی در بندر امام خبر داد.

 علی اکبر احمدی امروز پنجشنبه دوم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشتی ۳۳ هزار تنی کوبایی واردات شکر خام از کوبا وارد بندر امام خمینی شده و در حال تخلیه شکر خام بر روی کامیون‌های ۲۵ تنی برای ارسال به کارخانه‌های تصفیه شکر در استان‌های اصفهان همدان خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی هستند.

رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: روز گذشته نیز کشتی ۳۳ هزار تنی از هند وارد بندر امام خمینی و تخلیه شد.

احمدی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا کنون ۱۶۸ هزار تن شکر خام وارد بندر امام خمینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی تخلیه و وارد کشور شده است، گفت: همچنین کشتی چینی حامل روغن خوراکی نیز در حال تخلیه ۲۷ هزار تن روغن خوراکی است.

رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: ۵۸ هزار تن ذرت از آمریکای جنوبی در حال تخلیه به کامیون‌ها است. یک کشتی ۶۶ هزار تنی دیگر هم در حال تخلیه ذرت و یک کشتی دیگر در حال تخلیه ۵۰ هزار تن کنجاله سویا است.

احمدی افزود: کشتی دایانا نیز در حال بارگیری محموله صادراتی ۵۰ هزار تنی سنگ آهن و کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) از بندر امام خمینی است. میزان صادرات این کالاها از بندر امام سالانه ۲.۵ میلیون تن است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار