تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۳۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق 30درصد افزایش یافت
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی 2 ماهه امسال نسبت به مدت زملن مشابه پارسال از نظر ارزش مالی 30درصد رشد داشته است.

سیدعلی موسوی  اظهارداشت: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ماه سالجاری افزون بر۴۰میلیون دلار بود که در مقایسه با۳۱میلیون دلار صادرات در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون دلار افزایش را نشان می دهد.

وی به افزایش ۶۹درصدی صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر آبادان در سالجاری اشاره کرد و بیان داشت:در سالجاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا از جمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.

موسوی خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب و کار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر ۱۶۶واحد فعال تولیدی با بیش از ۱۰هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و ۲۹واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای  سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت‌: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار