تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۳۲۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در پایه بسکتبالیست‌های جسوری دارد/حدادی برای تیم‌ملی نعمت است
پیشکسوت بسکتبال وضعیت استان در بخش پایه این رشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوزستان در رده سنی پایه دارای بازیکنان خوب و جسوری است که اگر مسوولان توجه بیشتری به بسکتبال استان داشته باشند، می‌توانند حرف‌های خوبی در کشور برای گفتن داشته باشند.

غفور کامروا در خصوص وضعیت بسکتبال استان، اظهار کرد: وضعیت بسکتبال خوزستان را در رده سنی پایه بسیار خوب می‌بینم و تلاش بسیار خوبی نیز توسط آقای پرنیاک رییس هیات و آقای ترابی دبیر هیات صورت گرفته است. خدا را شکر در سطح پایه تیم‌های موفقی داریم و سال گذشته نیز تیم خوزستان در رده مینی بسکتبال کشور عنوان دوم و در رده امید مقام اول را به دست آورد.  شاهد بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌های خوزستانی بودیم، به صورتی که می‌توانند آینده درخشانی برای بسکتبال خوزستان باشند. خوزستان در رده سنی پایه دارای بازیکنان خوب و جسوری است که اگر مسوولان توجه بیشتری به بسکتبال استان داشته باشند، می‌توانند حرف‌های خوبی در کشور برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان این که تیم‌های بسکتبال خوزستان در لیگ برتر بیشتر از بازیکنان غیربومی تشکیل شده‌اند که این بازیکنان نیز با هزینه‌های بسیار وارد استان می‌شوند، گفت: ای کاش این هزینه‌ها برای بسکتبالیست‌های خوزستانی انجام می‌شد تا غریبه‌ها جایگاهی در بسکتبال استان نداشته باشند. اگر همین هزینه‌ها را صرف بازیکنان خوزستانی کنیم، می‌توانیم تیم‌های بسیار خوبی را در لیگ شرکت دهیم، هرچند در نهایت این باشگاه‌ها هستند که صاحب هزینه بوده و می‌توانند تفکر کنند که باید چگونه کار کنند.

این پیشکسوت بسکتبال خوزستان با اشاره به حضور بسکتبالیست‌های خوزستانی در تیم‌های لیگ برتری استان‌های دیگر، افزود: خوزستان نفرات خوب دارد که متاسفانه خارج از استان فعالیت دارند و در تیم‌های‌شان نیز زبانزد هستند که نمونه بارز آن حامد حدادی است. او بسکتبالیست به نام و شناخته شده‌ای در ایران، آسیا و جهان است و می‌توانم بگویم او اسطوره بسکتبال خوزستان است و عدم حضور او باعث ایجاد کمبود در تیم‌ملی ایران می‌شود. در واقع حضور حدادی برای تیم‌ملی ایران نعمت است و هر تیمی که حدادی را در کنار خود داشته باشد، می‌تواند حرف اول را در لیگ برتر کشور بزند زیرا بازیکنی است که می‌تواند انگیزه بسیاری برای دیگر بازیکنان تیم خود برای تلاش بیشتر ایجاد کند. 

وی عنوان کرد: در هر صورت متاسفانه تیم‌های لیگ برتری خوزستان از افراد غیربومی بیشتر استفاده می‌کنند که البته موفق هم بوده‌اند که این جای خوشحالی دارد که همیشه نام خوزستان در سطح حرفه‌ای لیگ بسکتبال ایران وجود دارد ولی ای کاش این موفقیت‌ها با بازیکنان خوزستانی حاصل می‌شد و نفرات استان سهم عمده‌ای در این افتخارآفرینی‌ها داشتند. مسوولان باید در شهرستان‌ها بیشتر کار کنند تا بسکتبالیست‌های بومی بیشتر شناخته شوند و هزینه‌ها صرف آن‌ها شود. 

کامروا همچنین با اشاره به عدم حضور یک تیم از اهواز در لیگ برتر بسکتبال کشور، گفت: متاسفانه همچنان شهر اهواز فاقد یک تیم خوب در لیگ برتر کشور است و هر چه خواهش می‌کنیم که مسوولان به نفرات اهوازی نیز توجه داشته باشند ولی متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاده است. اگر بسکتبال اهواز رونق بگیرد، می‌تواند کار چشمگیری در سطح کشور انجام شود و بسکتالیست‌های‌مان هم می‌توانند نماد بهتری از بسکتبال استان را به نمایش بگذارند. باید شرکت‌های فولاد، ملی‌حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب و همچنین شهرداری به این بخش ورود کنند تا نفرات بومی به جای این‌که برای تیم‌های دیگر بازی کنند، در تیم اهواز فعالیت داشته باشند. البته نباید تیمی را به صورت مقطعی داشته باشیم و سپس سال بعد منحل شود. تیمی مانند شهرداری گرگان سال‌های بسیاری است که به اسم شهرداری در لیگ برتر حضور دارد و دیدید که امسال عنوان دومی لیگ را هم به دست آورد. در واقع پله به پله کار کرد تا به این مهم رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار