تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
60 میلیارد تومان خسارت اراضی کشاورزی بیمه‌شده پرداخت شد
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان گفت: در سیل خوزستان تا الآن طبق پیش‌بینی‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان از اراضی کشاورزی بیمه‌شده دچار خسارت شدند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان در فروردین و اردیبهشت خسارت به کشاورزان پرداخت شده است. 

محمد آلاله مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان در اهواز، اظهار کرد: در سیل خوزستان تا الآن طبق پیش‌بینی‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان از اراضی کشاورزی بیمه‌شده دچار خسارت شدند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان در فروردین و اردیبهشت خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: شناسایی و ارزیابی خسارت‌ها همچنان ادامه دارد و همزمان با شناسایی روند پرداخت صورت می‌گیرد.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان عنوان کرد: وام‌های بلاعوض به تمام کشاورزان خسارت دیده چه بیمه باشند و چه بیمه نباشند پرداخت می‌شود؛ اما کشاورزانی که اراضی خود را بیمه کردند مجموع پرداختی از صندوق بیمه کشاورزی و وام بلاعوض نباید از خسارت وارده بیشتر باشد.

وی گفت: افرادی که اراضی کشاورزی خود را بیمه نکرده بودند از محل وام‌های بلاعوض خسارت خود را دریافت می‌کنند.

آلاله با اشاره به ناقص ماندن اجرای قانون بیمه اجباری دام، اظهار کرد: در سال ۹۸ تاکنون حدود ۳۲ میلیارد ریال خسارت دام پرداخت شده است که شامل خسارت ناشی از سیل و بیماری‌ها می‌شود.

وی افزود: مبلغ پرداختی بیمه برای دام‌ها بر اساس نوع دام و نوع بیمه متفاوت است.

آلاله عنوان کرد: در سال ۹۸ تاکنون ۳۴۱ هزار رأس دام بیمه‌شده است که نیاز به اجبارهایی برای بیمه بقیه دام‌های استان وجود دارد؛ همچنین ۲۹ میلیون قطعه طیور نیز در خوزستان تاکنون بیمه شده است.

وی گفت: عملیات بیمه‌گری آبزیان تمدید شده است و در فرصت باقی‌مانده آبزی‌پرورها برای بیمه اقدام کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار