تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت جابه‌جایی روستای زیر آب رفته "مگرن ۳" شوش
فرماندار شوش با اشاره به تصمیم برای جابه‌جایی روستای سیل‌زده مگرن ۳ پس از آبگرفتگی در سیل، گفت: احداث منازل در محل جدید روستا از اواسط  خردادماه آغاز می‌شود.

عدنان غزی با اشاره به آخرین وضعیت مگرن 3 شوش، اظهار کرد: در سیلاب اخیر، روستای مگرن ۳ از توابع بخش شاوور به صورت صد در صد زیر آب رفت. طبق برآوردها عملا منازل این روستا تخریبی محسوب شده است و اکنون برای پیشگیری از خطرات احتمالی اهالی این روستا در کانکس‌های کولردار زندگی می‌کنند.

فرماندار شوش گفت: حدود 90 درصد آب از روستای مگرن 3 در حال تخلیه است اما با توجه به اینکه این روستا در حریم رودخانه قرار دارد، تصمیم به جابه‌جایی روستا گرفتیم.

غزی با اشاره به جزئیات جابه‌جایی روستای سیل‌زده مگرن ۳ شوش، گفت: موقعیت جدید این روستا، در فاصله 500 متری با مکان قبلی خواهد بود. در حال حاضر زمینی به وسعت 20 هکتار جهت جابه‌جایی این روستا معین شده است تا به تدریج کار احداث منازل انجام شود.

وی با بیان اینکه احداث منازل در محل جدید روستا از اواسط  خردادماه آغاز می‌شود، ادامه داد: احداث 93 منزل این روستا از طریق پرداخت وام و تسهیلات دولتی و  با کمک خیرین انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار