تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها به چرخه تولید بازگردند
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها در استان باید در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی به چرخه تولید بازگردند.

امید حاجتی  در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: برای راه اندازی این واحدها بانک‌ها باید یا خود وارد عمل شوند و یا اینکه این طرح‌ها را به صورت مزایده به فعالان اقتصادی واگذار کنند.

وی با تاکید بر اینکه این واحدها به دلایل مختلفی از جمله نبود بازار کار و یا نداشتن آشنایی لازم با اصول کاری از سوی صاحبان قبلی دچار تعطیلی شدند، گفت: بر اساس شرایط موجود بانک‌ها بیشتر تمایل دارند که این واحدها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: برای واگذاری واحدها باید مشوق‌های حمایتی ویژه ای از سوی بانک، مالیات و بیمه وجود داشته باشد.

وی از بانک‌های استان خواست تا اولویت در واگذاری بنگاه‌های تولیدی در قالب تسهیلات به شرط تملک به فعالان اقتصادی کمک کنند افزود: بانک‌ها به عنوان امانتدار سپرده‌های مردم موظف هستند که وظایف و مأموریت‌های خود را انجام دهند اما تا جایی که امکان دارد باید با فعالان و تولید کنندگان همکاری لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: علت تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و یا خارج از آن نیاز به آسیب شناسی دارد تا از تملک بنگاه‌های بیشتر توسط بانک‌ها پیشگیری شود.

حاجتی خاطرنشان کرد: اینگونه بنگاه‌ها باید شناسنامه دار شوند تا سوله و زمین آنها که عموماً از کارآمدی بیشتری برخوردار است به فعالان بخش خصوصی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: اغلب تأسیسات و تجهیزاتی واحدهای تعطیل شده در حال حاضر دچار آسیب و یا فرسودگی شده اند.

واحدهای تملک شده توسط بانک کارآمدی در چرخه اقتصادی ندارند

دبیر شورای بانک‌های استان خوزستان همچنین در این خصوص اظهارداشت: بانک‌ها علاقه‌ای برای تملک کردن بنگاه‌های تولیدی ندارند اما به دلیل الزامات و وصول مطالبات بانک این اقدام صورت می‌گیرد.

سعید طاهری ادامه داد: این واحدها، دارایی‌های منجمدی هستند که در چرخه اقتصادی کارآمدی ندارد و بانک مجبور است که آنها را تملک و خریداری کند.

رئیس اداره امور شعب استان خوزستان یادآورشد: بانک‌ها حاضر هستند به ازای پرداخت ۱۰ درصد قیمت کارشناسی شده و با تسهیلات ۱۰ ساله این واحدها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کار برای فعالان اقتصادی سخت است و این موضوع تملک دارایی‌ها را بیشتر می‌کند و باعث خروج واحدهای تولیدی از چرخه اقتصاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار است طی هفته آینده واحدهای تحت تملک بانک‌ها در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی شناسایی و برای تعیین تکلیف به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان معرفی شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار