تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۸۳۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام بیش از چهار هزار متر حفاری افقی و جهت‌دار در 2 ماهه نخست امسال
معاون شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انجام چهار هزار و 251 متر حفاری جهت‌دار و افقی بر روی 10 حلقه چاه در دو ماه نخست سال جاری در مناطق نفتخیز کشور خبر داد.

مهران مکوندی در تشریح فعالیت‌های مجموعه‌های خدمات فنی و ویژه شرکت در این مدت، اظهار کرد: حفاری افقی و جهت‌دار از شیوه‌های روزآمد صنعت حفاری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این روش دارای تخصص ویژه و موارد کاربردی خاص از نظر موقعیت‌های عملیاتی و شرایط محیطی است، افزود: علاوه بر حفاری جهت دار و افقی در مدت پیش گفته در مدیریت خدمات ویژه حفاری 163 متر مغزه گیری از سه حلقه چاه محقق شد که در کسب اطلاعات جامع از مخازن نفت و گاز بسیار با اهمیت است.

مکوندی با تاکید بر اینکه هر یک از خدمات تخصصی فنی و ویژه حفاری در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز نقش اساسی دارد و مکمل زنجیره فرآیند کار است، اظهار کرد: اجرای 67 مورد عملیات نمودارگیری درون چاهی، 78 مورد نمودارگیری سطحی و 55 عملیات تکمیل چاه در این چارچوب صورت گرفته که در مجموع افزون بر 200 عملیات تخصصی می‌شود.

معاون شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: در حوزه مدیریت خدمات فنی از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه 851 عملیات شامل 181 مورد سیمانکاری، 21 مورد عملیات اسید کاری ویژه، 386 مورد عملیات تزریق پذیری، 47 مورد خدمات لوله مغزی سیار، 78 عملیات آزمایش چاه با ساق مته و 12 عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا انجام شد.

وی افزود: 10 عملیات حفاری کامل و ویژه به روش فروتعادلی (UBD) به متراژ 340 متر، 84 عملیات لوله‌گذاری چاه، 13 مورد نصب آویزه و 19 مورد آزمایش بهره‌دهی چاه از دیگر موارد خدمات فنی و مهندسی است که از سوی این شرکت در دو ماه نخست امسال هنگام عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت و گاز به شرکت‌های متقاضی و کارفرمایی ارایه شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار