تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منابع طبیعی بهبهان علت عدم نظارت بر بندآبخیز‌داری آب‌گلام را مشخص کند
دادستان بهبهان گفت: پیش از آغاز فصل کشت تابستانه در نامه‌ای از مسئولان منابع طبیعی خواسته شده بود بر مسئله کشت نظارت جدی داشته باشند و موارد تخلف را به مراجع قضائی اعلام کنند.
روح‌اله زندی  اظهار داشت: پیش از آغاز فصل کشت تابستانه طی نامه‌ای از مسئولان منابع طبیعی خواسته شده بود بر مسئله کشت نظارت جدی داشته باشند و موارد تخلف را به مراجع قضائی اعلام کنند.

وی افزود: از همین رو باید مدیر منابع طبیعی علت عدم نظارت کافی بر بند آبخیزداری آب‌گلام را مشخص کند که اکنون به این روز افتاده و بر اساس برداشت غیرقانونی خشک شده است.

دادستان شهرستان بهبهان بیان کرد: باید مشخص شود چرا پس از فاز اول نظارت‌ها، مسئله به‌حال خود رها شده البته ما صریحا با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌کنیم هماهنگونه که در فاز اول تعدادی لوله جمع‌آوری شده است.

مرگ ماهی‌های بند اوگلوم در واقع خبر نابودی اکوسیستم است

وحید شکاری اظهار داشت: استفاده از بندهای آبخیزداری جهت پرورش ماهی  اقدامی مناسب جهت حفظ اکوسیستم منطقه است.

وی افزود: خبر مرگ ماهیان بند اوگلوم، فقط مرگ ماهیان نیست، بلکه خبر نابودی اکوسیستم بند و فنا شدن یکی از منابع مهم تغدیه سفره های زیر زمینی است.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان بیان کرد:  بند آبخیز داری اوگلوم، علاوه بر تغدیه سفرهای زیرزمینی و محل امنی جهت زندگی آبزیان منطقه، عاملی تاثیر گذار در جهت مطلوب نگه داشتن آب و هوای شهرستان بهبهان است.

وی در خصوص تلاش ها و رایزنی های اداره شیلات جهت پرورش ماهی در بندهای آبخیزداری گفت: اداره شیلات بارها این موضوع را مطرح کرده و پیشنهاد داده جهت جلوگیری از این حوادث تلخ، این بندها وارد پروسه پرورش ماهی شوند.

آقایان مسئول کجایند

یکی از زمین‌داران منطقه بند آبخیز‌داری گودمو پس از انتشار خبر  تعمیر لوله‌های شکسته شده از سوی متجاوزان در پیامی بیان کرد: متاسفانه از رور حادثه تا امروز نه مسئولی سرکشی کرده و نه لوله‌ی شکسته شده تعمیر شده است.

وی تصریح کرد: آقایان مسئول دقیقا کجا هستند تا جوابگوی مرگ میلیون‌ها ماهی و آغاز چشم طمع دوختن به بندآبخیز داری گودمو باشند، دریغ از مستقر کردن یک نگهبان که ما زمین‌داران و گاوداری‌ها اطراف از آن مراقبت می‌کنیم.

این شهروند بهبهانی عنوان کرد: انتظار داریم جناب فرماندار فکری به‌حال منابع از دست‌رفته‌ی طبیعی شهرمان کنند و هرچه زودتر از رخ دادن حوادث و ضرر‌های بعدی جلوگیری کند.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار