تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید گندم در خوزستان از یک میلیون و 270 هزار تن گذشت
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی از یک میلیون و 270 هزار تن فراتر رفت.
خدارحم امیری زاده اظهار کرد: گندم‌های خریداری‌شده در قالب بیش از 175 هزار محموله بوده که با وجود حجم بالای محمولات در این بازه زمانی کم، خوشبختانه جریان خرید تا کنون به صورت کاملا پیوسته بدون مشکل ادامه دارد و در حال حاضر مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی از یک میلیون و 270 هزار تن فراتر رفته است.

وی با توصیف کیفیت گندم تولیدشده در استان خوزستان افزود: حاصل دسترنج کشاورزان گندمکار خوزستانی یکی از مرغوب‌ترین نمونه‌های کشور و در برخی نمونه‌ها به دلیل میزان کافی پروتئین، گلوتن و سایر مختصات کیفی قابل رقابت با کشورهای صاحب نام است.

امیری زاده، مراحل کاشت تا برداشت را یک پروسه پر اهمیت و تاثیرگذار در افزایش راندمان کیفی و کمی گندم دانست و تصریح کرد: حاصل اندیشه و تجارب تلاشگران در این عرصه است که در نهایت موجب تولید یک محصول کیفی ناب شده که  توانسته به یکی دیگر از تولیدات افتخارآمیز این استان در کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره به همکاری‌های صورت‌گرفته در خصوص خرید تضمینی گندم در استان بیان کرد: در طول فرآیند خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان، به دلیل سرازیر شدن حجم بالایی از محمولات همچنین ضرورت تسهیل و تکریم کشاورزان در تخلیه و تسریع در پرداخت وجه آنان از سازمان تعاون روستایی به صورت مباشر استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پراکندگی مراکز و تجربه کافی در مشارکت خرید گندم از دلایل موجه برای همکاری با سازمان تعاون روستایی بوده است و این همکاری به صورت موقت و فقط در زمان خرید تضمینی گندم و کلزا صورت می‌گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار