تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۳۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد:
تا دو سه روز آینده دود از اهواز می‌رود
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی تعمدی در سایت صفیره در سطح شهر اهواز، گفت: میزان دود در حال کاهش است و حداکثر ظرف سه روز آینده کاملا از بین می‌رود.
 علیرضا عالیپور  اظهار کرد: بعد از ظهر روز چهارشنبه، یک انفجار ناگهانی در سایت صفیره رخ داد. با توجه به گزارش کارشناسان، این حریق ناشی از سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل یا بنزین اعلام شده است. 

وی افزود: این حریق ناشی از فعالیت تعمدی عده‌ای بوده و احتمالا با ریختن گازوئیل و سپس آتش زدن سایت پسماند رخ داده است. در این حادثه، حریقی به وسعت ۱۰ هکتار بر روی زباله‌های ریجکتی این سایت اتفاق افتاد.

عالیپور عنوان کرد: در ساعات اولیه به سرعت شعله آتش مهار شد و اکنون آنچه باقی مانده دودهای خاکستری رنگ است که حجم آن به مراتب کمتر شده است. در حال حاضر عملیات خاکی مستمر در حال انجام است و حداکثر ظرف سه روز آینده دود نیز کاملا از بین می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در این زمینه به افرادی مظنون هستیم و مدارک لازم جمع‌آوری شده است زیرا افرادی با ادعای بومی بودن در محل، در ایام گذشته به قصد اخاذی و بهره‌برداری از فلزات موجود در سایت، مدیریت سازمان پسماند را به آتش‌سوزی تهدید کرده بودند. در سال های گذشته نیز این ظن را داشتیم اما دوربین‌های مداربسته ظرف یک سال گذشته نصب شده است.

عالیپور بیان کرد: دود ناشی از این آتش‌سوزی، دود سیاه رنگ با لهیب آتش گسترده بود در حالی که در حالت عادی معمولا دود ناشی از سوخت گاز متان، سفید رنگ یا خاکستری مایل به آبی است و اگر چه این دود حاصل از  گاز متان نیز نباید در نزدیکی شهر ایجاد شود، اما دامنه تاثیر آن بسیار مختصر است و به این سنگینی شهر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: دود شب گذشته ناشی از آتش‌سوزی تعمدی بوده است اما دامنه دود به صورت عادی اینگونه نیست و تا این حد اهواز را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

عالیپور ادامه داد: البته با توجه به اینکه در یک تا دو روز گذشته وزش باد به صورت شرق به غرب بوده است ممکن است دود سوختن جنگل‌های شهرهای شرقی خوزستان نیز بر این دود آتش‌سوزی سایت صفیره افزوده شده باشد. احتمالا این عوامل دست به دست هم دادند و غلظت دود در شهر اهواز را افزایش داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: از طرف دیگر درگیر موضوع دیگری مربوط به ۶ سال پیش تاکنون هستیم که به علت کار غیر فنی در احداث یکی از سلول‌های این سایت ایجاد شده بود. برای مدیریت دفن بهداشتی پسماند پرونده قضایی تشکیل شد که این امر موجب شد تاکنون نتوانیم از این سلول استفاده کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار