تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش دوباره در کوه منگشت ایذه شعله‌ور شد
آتش در جنگل‌های بلوط کوه منگشت شهرستان ایذه که عصر ‌روز گذشته برای دومین بار مهار شده بود، دوباره زبانه کشیده و همچنان در حال پیش‌روی است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه اظهار داشت: این آتش‌سوزی که از عصر دیروز آغاز شده بود، دو بار توسط نیروهای عملیاتی و امدادی خاموش شد‌.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یگان و اطفای این اداره 24 ساعته در حال مهار آتش بودند، گفت: حوالی ساعت 21 حریق دوباره شعله‌ور شد‌ ‌که در همان لحظه به  آماده‌سازی نیروهای جدید برای اعزام به منطقه پرداختیم.

رئیس اداره منابع طبیعی ایذه افزود: هماهنگی لازم در ستادبحران شهرستان انجام شده و نیروهای محیط زیست، هلال احمر و دیگر ارگان‌های مربوطه در حال اعزام به منطقه هستند.

حسین پور ادامه داد: سخت گذر بودن منطقه، فاصله 2 ساعتی تا نخستین روستا و پراکندگی آتش کار اطفا در منطقه را دشوار کرده است.

وی با اشاره به دو بار اطفا آتش در منطقه افزود: احتمال دخالت عوامل انسانی در این آتش‌سوزی وجود داشته که اقدامات تحقیقات لازم پس از اطفا آتش آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر بارها این منطقه دچار آتش‌سوزی شده و تاکنون گزارش موثق و جامعی از میزان این آتش‌سوزی‌ها و عوامل آن منتشر نشده است.

منطقه منگشت ایذه از نظر جغرافیایی کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل و دارای پوشش متنوع درختی و گیاهی است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار