تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
برخی مدیران دولتی از پاسخگویی به بخش خصوصی فرار می کنند
استاندار خوزستان با انتقاد از فرهنگ دیوان سالاری در کشور، گفت: مدیران دولتی دائم در حال فرار از پاسخگویی به بخش خصوصی هستند.

غلامرضا شریعتی شامگاه روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل استانداری، فضای موجود کسب و کار در این استان را نامطلوب بیان کرد و عملکرد برخی دستگاه‌ها را باعث و بانی فراهم نشدن فرصت‌های شغلی دانست.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زبان و گفتار مشترک بین بخش خصوصی و دولت در راستای بهبود این فضا، افزود: این امر باعث برطرف شدن بخش قابل توجهی از مشکلات در فرآیندها و نیازهای خوزستان می‌شود.

وی خواستار خروج از بخشی نگری صرف شد و گفت: این درحالی است که دستگاه‌های اجرایی هم باید به وظایف خود در حوزه‌های مختلف عمل کنند.

شریعتی ادامه داد: دولت باید به مسایل مبتلابه خوزستان و میزان بیکاری موجود در این استان توجه داشته باشد و با بخش خصوصی همکاری بیشتری داشته باشد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه این شورا محلی است برای پاسخگویی دولت به خواسته‌های بحق بخش خصوصی، یادآور شد: این شورا یک نهاد قدرتمند و با اهمیت است که متاسفانه در مواردی مشاهده شده برخی دستگاه‌ها و مدیران آنها از پاسخگویی به بخش خصوصی فرار می‌کند.

وی با بیان اینکه این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: تکریم و احترام بخش خصوصی تنها در گفتار و زبان قابل قبول نیست بلکه باید در عمل نیز شاهد آن باشیم.

* دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی هستند

شریعتی دستگاه‌ها را مکلف به پاسخگویی به بخش خصوصی دانست و از اداره کل بازرسی استانداری خوزستان خواست تا در راستای اصلاح روند موجود بر عملکرد مدیران دولتی نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مدیران دستگاه‌ها در نشست‌های شورا الزامی است، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران میزان پاسخگویی و رفع مشکلات بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: به مدیرانی که در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی‌کنند تذکر کتبی داده خواهد شد.

شریعتی از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این شورا که از اختیارات لازم برای تصمیم گیری برخوردار نیستند انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان روز گذشته برای چندمین بار در یک سال گذشته نسبت به پاسخگو نبود برخی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات این شورا و حضور کمرنگ برخی مدیران نشست‌ها انتقاد کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار