تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه باید برای جلوگیری از گرمازدگی بدانیم
 
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: استراحت حین فعالیت بدنی، نوشیدن مایعات دارای املاح معدنی، استفاده از لباس رنگ روشن و خنک برخی موارد جهت جلوگیری از گرمازدگی هستند.

دکتر محمدامین زرگر  با اشاره به افزایش دما در سطح استان و احتمال بروز گرمازدگی اظهار کرد: گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است که در این حالت بدن گرمای زیادی از محیط اطراف جذب می‌کند و قادر به دفع این گرما نیست.

وی افزود: گرمازدگی شدید می‌تواند اثرات مضری برای سیستم عصبی، کبد، قلب، کلیه‌ها و عضلات داشته باشد.

زرگر با اشاره به چگونگی برخورد با یک فرد گرمازده، بیان کرد: یک فرد گرمازده باید سریعا به مکان سرد منتقل شود و آب خنک بر روی دست و پاهای وی ریخته شود و ماساژ دهیم تا خون خنک شده به قسمت مرکزی برسد و موجب کاهش دما شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: همچنین باید با پنکه یا بادبزن اقدام به خنک کردن فرد گرمازده کرد.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه می‌شود لباس گشاد و رنگ روشن استفاده شود. همچنین باید روزانه حداقل هشت لیوان آب مصرف شود.

زرگر افزود: مصرف نوشیدنی‌های دارای املاح معدنی مانند آبلیمو در فصل گرما جهت جلوگیری از گرمازدگی بسیار تاثیرگذار است. همچنین در برابر گرما و آفتاب باید با کلاه یا چتر از خود محافظت کرد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان ادامه داد: حین هر نوع فعالیت بدنی باید در فواصل منظم استراحت شود. همچنین فعالیت بدنی نیز به اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر موکول شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار