تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
ظرفیت دریاچه سدهای خوزستان برای توسعه گردشگری بکارگیری می شود
استاندار خوزستان با اشاره به امضای تفاهم نامه توسعه فعالیت های گردشگری در حاشیه سد ها و منابع آبی کشور، گفت: بر اساس این تفاهم نامه وزارت نیرو اجازه داد تا از ظرفیت دریاچه سدهای استان برای توسعه گردشگری استفاده شود.

غلامرضا شریعتی اظهارداشت: این تفاهم نامه در راستای یک طرح ملی منعقد شده است اما اولویت آن استان‌های خوزستان و گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون از استعدادهای رودخانه‌ها و سدهای استان استفاده کافی صورت نگرفته است، گفت: استان در این بخش از ظرفیت‌های بی نظیری برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است که باید برای ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی به آنها بیش از پیش توجه کرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که کشورهای توسعه یافته دارای اقتصاد گردشگری هستند و عمده فضای آنها به دلیل وجود دریا، تالاب، و رودخانه‌ها در مناطق آبی است.

شریعتی تاکید کرد: استان خوزستان نیز از چنین ظرفیت‌هایی برخوردار بوده و بکارگیری از استعدادهای آن در جهت توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور امری ضروری است.

وی با بیان اینکه با ایجاد این تفاهم نامه عزم ملی برای این امر شکل گرفته، گفت: متولی اجرای این تفاهم نامه وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شریعتی یادآور شد: به همین منظور در سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق آبی و دریاچه پشت سدهای خوزستان درنظر گرفته شد تا بعد از آن بخش خصوصی با سرمایه گذاری که انجام می‌دهد شاهد رونق گردشگری استان باشیم.

بر اساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری توسعه فعالیت‌های گردشگری با استفاده از منابع آبی با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان میراث فرهنگی هفتم خرداد ماه منعقد شد تا پیرو دستور رئیس جمهور ظرفیت و منابع آبی کشور به عنوان فرصت‌های گردشگری به روی مردم باز شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار