تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان:
همه سیل زده های ساکن در چادر به کانکسهای کولردار منتقل شدند
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت سکونت سیل زدگان در گرمای طاقت فرسای خوزستان گفت: هیچ سیل زده ای در استان در چادر اسکان ندارد و برای همه آنها کانکس های کولردار تدارک دیده شده است.

فاضل عبیات یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین با اشاره به بازگشت سیل زدگان به روستاهای خود اظهار داشت: در روستای مگران ۳، یک اردوگاه اسکان موقت مجهز به کانکسهای کولردار برای این خانوارها ایجاد شده و این کانکس‌ها تا پایان بازسازی در اختیار اهالی روستا قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برق رسانی به اردوگاه از طریق خطوط برق فشار قوی و فشار ضعیف انجام شده و آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی و حمام به تعداد لازم تامین شده است افزود: در روستای حمدان سلجه واحدهای تخریبی در حال ساخت هستند و در جوار منازل مسکونی کانکس و سیستم سرمایشی به تعداد لازم تعبیه شده است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: تعدادی از واحدهای مسکونی روستای بیت شوکایه هم در حال بازسازی است که برای آنها نیز کانکس و سیستم سرمایشی تامین شده است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و گرمای خوزستان گفت: هرساله از خرداد ماه شاهد افزایش دما هستیم و این موضوع به یقین زندگی سیل زدگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما تمام تلاشها در جهت گذر از این وضعیت و حرکت به سوی بهبودی بیشتر اوضاع است.

عملیات بازسازی اماکن مسکونی به صورت نمادین ۲۵ اردیبهشت ۹۸ در شعیبیه شوشتر به صورت رسمی آغاز شد.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن در قالب کمک‌های بلاعوض و معیشتی به حساب ساکنان مناطق سیل زده واریز شده است.

جمعه گذشته استاندار خوزستان در بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه مشکلات مردم ساکن در این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه امسال بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، تاسیسات عمومی، منازل و اراضی کشاورزی خوزستان وارد شد.

بیشترین حجم خسارت این سیلاب بی سابقه در شهرستان‌های شوش، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و اهواز گزارش شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار