تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش‌ها به قطع درختان در هندیجان ادامه دارد؛ دادستانی ورود پیدا کرد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هندیجان به موضوع قطع درختان ورود کرده و از جهاد کشاورزی در این خصوص استعلامات را انجام داده است.
چند روز گذشته عده‌ای سودجو در روستای جبر آباد هندیجان چند اصل درخت تنومند را قلع‌وقمع کردند. سودجویان با خیال راحت در روز روشن در یک روستا چندین درخت را قطع کردند و به خیال باطل خود تصور داشتن کسی آن‌ها را ندیده اما چشمان بیدار مردم فهیم و دوست دار طبیعت آن‌ها را رصد کرده و با گزارش‌های سریع خود راز جنایت علیه محیط ‌زیست را برملا کردند.

این موضوع واکنش‌های زیادی در هندیجان داشته که اداره منابع طبیعی و اداره جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مرتبط ضمن محکوم کردن این عمل ناشایست در راستای قوانین و مقررات داخلی خود پیگیری‌های لازم را داشته‌اند. اداره منابع طبیعی در مکاتبات با جهاد کشاورزی و محیط‌ زیست اسامی افراد متخلف را به آن ادارات داده است.

سکوت انجمن‌ها و طرفداران محیط ‌زیست در تخریب محیط‌ زیست

جهاد کشاورزی نیز با احضار آن افراد ضمن توبیخ و مواخذه تعهد کتبی مبنی بر تکرار نکردن و همچنین کاشت نهال جدید چند برابر درختان قطع‌ شده محکوم کرد. تنها اداره و کسانی که در این خصوص واکنش رسمی از خود نشان نداده‌اند و ورود جدی به مسئله نداشتن اداره محیط‌ زیست و طرفداران محیط‌ زیست در هندیجان است.

در هندیجان مدعیان محیط‌ زیست به ‌وفور پیدا می‌شوند و همه شعار حمایت از محیط ‌زیست سر می‌دهند و اطلاعیه‌های فراوانی در فضای مجازی منتشر می‌کنند اما وقتی ‌که محیط ‌زیست تخریب می‌شود همه آن‌ها سکوت می‌کنند.

حسن خادمی دادستان  هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: درختان و محیط‌ زیست برای ما بسیار مهم بوده و همواره تأکیدات مسئولان عالی نظام و قوه قضاییه بر محافظت از محیط ‌زیست است.

وی افزود: در خصوص قطع درختان در یکی از روستاهای هندیجان ما ورود کرده  و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. از رسانه‌ها انتظار داریم با انتشار اخبار صحیح همراه با مستندات لازم؛ ما را در انجام وظایف خود یاری کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار