تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت غوره در شهرستان کارون آغاز شد
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون گفت: همزمان با آغاز برداشت غوره از تاکستان های شهرستان کارون نمایش انواع محصولات کشاورزی، غذاها، بازی ها و موسیقی محلی، صنایع دستی، برگزار می شود که برای گردشگران این منطقه جذاب است .

حسن ناصر بیان کرد: گردشگری کشاورزی میراث زنده‌ای است که روز به روز در شهرستان کارون در حال گسترش است.

ویر با اشاره به نگاه حمایتی در برگزاری تورهای گردشگری غوره چینی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در شهرستان کارون، این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری پر جاذبه معرفی کرده است که گردشگران علاوه بر خرید محصولات کشاورزی اقدام به خرید صنایع دستی و سایر محصولات می‌کنند که عاملی برای رونق اقتصادی این منطقه است.

ناصر، در حمایت از معرفی صنایع دستی روستاهای شهرستان کارون گفت: خرید محصول از تاکستان‌ها برای گردشگران در محل مشخصی انجام می‌گیرد و برای حمایت از روستاییان و معرفی صنایع دستی، محصولات در سبدهای صنایع دستی ساخت روستاییان ارائه می‌شود.

وی از برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ گفت و بیان کرد: این شهرستان با حدود ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت از قطب‌های تولید کننده انگور در خوزستان است و منطقه شرق کارون بسیاری از روستاییان را به کشت این محصول در کنار سایر محصولات کشاورزی و صنایع دستی مشغول کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از برداشت روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غوره خبر داد و بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت منطقه را روستاهای غزاویه بزرگ و روستای چمیان به خود اختصاص داده که از هر هکتار حدود ۵۰۰ کیلوگرم غوره برداشت و روانه بازار می‌کند.

ناصر افزود: در شهرستان کارون حدود ۲۰ رقم از انواع انگور، از جمله یاقوتی، سلطانی، و انگور قرمز کشت می‌شود.

وی گفت: غوره نوبرانه شهرستان کارون امسال به دلیل سیل و خسارت‌های وارده از تناژ کمتری برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: گردشگران بدون هماهنگی قبلی برای تهیه غوره به تاکستان‌ها وارد نشوند و از، جدا سازی دانه‌های انگور از شاخه خودداری کنند، به دلیل اینکه باعث از بین رفتن خوشه انگور خواهد شد، از این رو بهترین راه برداشت انگور با قیچی مخصوص و با همراهی کشاورزان است.
به گزارش ایرنا تیر پارسال جشنواره برداشت انگور برای نخستین بار در شهرستان کارون برگزار شد و حدود سه هزار تن محصول انگور تولید شد.

شهرستان کارون به مرکزیت کوت عبدا… شامل دهستان‌های کوت عبدا…، استیشن، خزامی، درویشیه (چمران)، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد، در جنوب اهواز واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار